Ürünün çalışanları: Kullanıcı Deneyimi Anketi

Saberie

Active member
Podcast'lerinin mevcut sırasında, ürünün çalışanları, kullanıcının deneyimini (UX) ölçtüğü kanıtlanmış bir araç olan kullanıcı deneyimi (UEQ) hakkında anket sunar. UEQ'nun daha da geliştirilmesinde çalışan Andreas Hinderk bir konuk ve özellikle ürün insanları perspektifinde yer alıyor. Halen Hannover Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nde bilgisayar bilimi, özellikle insan bilgisayar etkileşimi (HCI) profesörüdür.

Kullanıcı Deneyimi Anketi


UEQ, çekim, verimlilik, kontrol edilebilirlik, stimülasyon ve özgünlük dahil olmak üzere UX'in çeşitli boyutlarını ölçen bilimsel olarak sağlam bir ankettir. Uygulamada, UEQ kullanıcının deneyimini hızlı ve iyi değerlendirmenize izin verir. Şirketler, öznel bireysel görüşlere güvenmek yerine, ürünlerinde güçlü ve zayıf yönlerin net göstergelerini sağlayan ölçülebilir veriler alırlar. Bu, özellikle ürünün sahibi için önemli bir avantajdır, çünkü kullanıcı dostluğunu özellikle optimize etmek için veri tabanlı kararlar almak mümkündür.

Pratik Kullanım: Kullanıcının öznel izlenimlerini karşılaştırın


Anket, her sprint veya daha fazla ürün sürümünden sonra UX kalitesini sistematik olarak kontrol etmek için çevik geliştirme süreçlerinde idealdir. Bu şekilde, ayarlamaların gerçekten kullanıcının deneyiminde bir iyileşme getirip getirmediği görülebilir. UEQ, kullanıcıların öznel izlenimlerini nesnel ve karşılaştırılabilir bir biçimde koymaya yardımcı olur. UEQ'nun büyük bir avantajı, sonuçları referans verileriyle karşılaştırma olasılığıdır. Anket birçok sektörde kullanıldığından, şirketler değerlerini mevcut veri kayıtlarıyla karşılaştırabilir ve bu nedenle ürünlerinin rekabet ortamında nerede bulunduğunu fark edebilir.

Tabii ki, EUQ'nun kullanımı da zorluklar getiriyor. Sonuçların kalitesi büyük ölçüde anketin ne kadar dikkatli bir şekilde yapıldığına bağlıdır. Katılımcılar önemli veriler elde etmek için anketi dürüst ve dikkatlice doldurmalıdır. Buna ek olarak, sonuçlar tek başına değil, her zaman ürün stratejisi ve kullanıcıların ihtiyaçları bağlamında gösterilmelidir.



Bölümün sonunda Andreas, UEQ'nun günlük işlere en iyi şekilde nasıl entegre edilebileceği konusunda pratik tavsiyeler veriyor. UX ölçümüyle ilgili olan veya ürünlerinin daha fazla geliştirilmesine dayanan bir karar verme tabanı arayan herkes bu bölümde değerli dürtüler bulacaktır. UEQ, UX'i somut hale getirmek ve üründe sürdürülebilir iyileştirmeler elde etmek için pragmatik bir yaklaşım sunar.

UEQ hakkında daha fazla bilgi www.ueq-online.org adresinde bulunabilir. Orada, ücretsiz kullanım yardımı dahil olmak üzere tüm dilsel versiyonlarda anket mevcuttur.

Podcast'in mevcut baskısı, ürünün işçi blogunda da mevcuttur: “Kullanıcı Deneyimi Sorusu”.



Ürün Sahibi Günleri, Köln Konferansı, 2 ve 3 Nisan 2025



Çevik ürün yönetimi en iyi nasıl çalışır? Dpunkt.verlag ve IX ürününün sahibinin günleri bu sorunun altına 2 ve 3 Nisan 2025'te Köln'de gelecek. Uzmanlar, kullanıcı arama, ürünün keşfi, yol haritası, ürün stratejisi ve daha fazlası konusundaki en son sonuçları ve deneyimleri paylaşır. Konferans ayrıca ağ için çok fazla alan sunuyor. Biletler çevrimiçi mağazada mevcuttur.

AÇIK 1 Nisan Hatta ayakta Dört Seminer hazır:








(Mayıs)
 
Üst