Ürün Çalışanları: Ürünün Sahibinin Kim Olacağını Kim Belirliyor?

Saberie

Active member
Ürün sahibi rolünü kimin üstleneceğini kim belirliyor? Bu soru sıklıkla soruluyor. Bu nedenle ürün müdürleri Tim Klein ve Dominique Winter ayrı bir bölüm ayırıp deneyimlerini anlatıyorlar. İlk önce Scrum Kılavuzuna bakıyorsunuz ama bununla ilgili pek bir şey olmadığını fark ediyorsunuz. Ancak uygulamada kuruluşların ürün sahibi rolünü atamasının çeşitli yolları gelişmiştir.

Duyuru



Seçim acısı


Örneğin bir seçenek, doğrudan ekipten birini atamak olabilir. Alternatif olarak, bu karar genellikle yönetim veya paydaşlar tarafından verilir. Özellikle ekibin seçim sürecine ne kadar yakından dahil olduğu konusunda bu konuya farklı yaklaşımlar var. Scrum Master'ın rolüyle ilgili olarak, bu kişinin Ürün Sahibi pozisyonuna en uygun kişinin arayışına nasıl destek olabileceği sorusu ortaya çıkıyor.

Bu bölüm devam ederken Tim Klein ve Dominique Winter ayrıntılara giriyor ve halihazırda yaşadıkları seçim süreçlerini tartışıyor. Bunlar kapsamlı, eş zamanlı göreve başlamalardan akran desteği ve dahili değerlendirme ile işe alım sürecine kadar uzanır. Bazen seçim, örneğin bir departmanın bir Ürün Sahibi atamaya zorlanması durumunda dış baskılardan da etkilenir. Bu, bir ürün sahibi olarak aniden ikinci bir ürünü ikinci bir ürün ekibiyle desteklemek zorunda kalacağınız anlamına gelebilir. Bu ideal olmasa da en azından ürün ekibine daha fazla sorumluluk alma fırsatı sağlar.



Bahsedilen podcast bölümleri:

Podcast'in güncel sürümü Produktwerker blogunda da mevcuttur: “Ürünün sahibinin kim olacağına kim karar veriyor?”.


(mdo)



Haberin Sonu
 
Üst