Ürün Çalışanları: Ürünün sahibi olarak hangi sertifikasyon mantıklı?

Saberie

Active member
Sertifikasyon, genellikle rolde yeni olduklarında veya daha fazla gelişmek istediklerinde her zaman kendilerini sunan birçok ürün sahibi için bir sorundur. Dominique Winter ve Oliver Winter konuyu bu podcast dizisinde tartışıyor: Sertifikasyon gerçekten ne getiriyor? Bu sadece ilk çalışma mı yoksa daha iyi bir ürün sahibi olmaya gerçekten yardımcı oluyor mu?

Aynı zamanda, bu sertifikalar için Scrum Alliance veya Scrum.org gibi yerleşik kuruluşlardan oldukça bilinmeyen tedarikçilere kadar çeşitli tedarikçiler vardır. Her kuruluş katma değerini vaat eder. Bazı sertifikalar çevrimiçi bir test yaparak satın alınabilir, diğerleri uzman antrenörlerle eğitime güvenir. Ancak tüm sertifikalar herhangi bir bağlam veya öğrenme türüne uyum sağlamaz.

Sertifikaları araç olarak anlayın ve kullanın


Sertifikasyon, ürün sahipliğinin temelleriyle başa çıkmak için iyi bir başlangıç olabilir. Oryantasyon verir ve hangi konuların role ait olduğunu gösterir. Ancak günlük uygulamaların yerini almaz, ekipteki değişimin değil, ilgili tarafların tartışılması veya kullanıcıların ihtiyaçları değil. Ürünün sahibi olan herkes, kağıttaki sertifikaya bakılmaksızın sürekli olarak öğrenilir.

Motivasyona baktığınızda özellikle heyecan verici hale geliyor çünkü insanlar sertifika yapmak istiyor. Daha iyi bir maaş mı? Şirkette görünürlük için? Yoksa rolde daha güvende hissediyorsunuz? Hedefe bağlı olarak, çok farklı formatlar yararlı olabilir. Örneğin, “ürün ürününün sahibi” (PSPO I) gibi bir kayıt kursu bazıları için idealdir, diğerleri, ilgili tarafların yönetimine, ürünün veya liderliğin stratejik gelişimine özellikle dikkat ederek ileri kurslardan daha fazla yarar sağlar.



Sertifikalar ne iyi ne de kötü, araçlar. Ve tüm araçlarda olduğu gibi, bunların nasıl kullanılacağına bağlıdır. Hipotezlerin önemli sürekli validasyonunu öğrenen bir ürünün sahibi bir sertifikaya dayanmayacak, ancak günlük yaşamda deneyecek, deneyecek, reddedecek, yeniden düşünecektir. Rolü bu kadar zorlu yapan ve çok heyecan verici yapan şey budur.

Sonunda, hangi logonun sertifika üzerinde olduğunu değil, kişinin ne yaptığını saymaz. Diğer ürün ürünleri ile geri bildirim ve ağları kabul etmek için sürekli öğrenmek isteyen herkes, iyi bir iş yapmak için bir sertifikasyona ihtiyaç duymaz. Ancak, özellikle bir son nokta olarak tasarlanmamışsa, ancak başlangıç olarak makul bir yapı taşı olabilir.

Podcast'in mevcut baskısı ürünün işçi blogunda da mevcuttur: “Hangi sertifikasyon biraz mantıklı?”.


(Mayıs)
 
Üst