Metaverse Eğlenceli Olacak mı? Güney Kore’ye sorun.

CountryRoyal

Global Mod
Global Mod
Seul dışındaki geniş bir stüdyoda, teknisyenler monitörlerin önünde toplanmış, çizgi film K-pop şarkıcılarının – en az birinin kuyruğu vardı – psikedelik bir fonun önünde dans etmesini izliyorlardı. Kanatları peri gibi uçuşan bir kadın.

Ekrandaki herkes bir nevi gerçekti. Şarkıcıların stüdyoda, yüzlerinde kulaklıklar ve iki elinde de oyun çubukları olan, hücrelerde izole edilmiş insan meslektaşları vardı. Sanal bir dünyaya dalmış halde, bir sonraki büyük Koreli kız grubunun (umarız) parçası olmak için yarışıyorlardı.

Bahisler yüksekti. Rakiplerinden birkaçı, kesmeyi başaramadıktan sonra, köpüren lavların içine düşmüştü.

Bazıları bunun, teknolojik her şey için dünyanın test alanı olan Güney Kore tarafından size getirilen metaverse’deki eğlencenin geleceği olduğunu söylüyor.


Kore Üniversitesi Medya ve İletişim Okulu’nda doçent olan Jung Yoon-hyuk, “Metaevrene girmek isteyen birçok insan var, ancak kullanıcılar açısından henüz kritik kitleye ulaşmadı” dedi. “Başka yerler meta evrenine girmek ister, ancak başarılı olmak için iyi içeriğe sahip olmanız gerekir. Kore’de bu içerik K-pop’tur.”

“Girl’s Re:verse” setinde. Yarışmacılar bölmelerde tecrit edilirler ancak ekranda çizgi film avatarları olarak etkileşime girerler. Kredi… The New York Times için Jun Michael Park

Metaverse’de – tam olarak her ne ise – olağan kurallar geçerli değildir. Ve Kore eğlence endüstrisi, hayranların memnuniyetle takip edeceğinden emin olarak olasılıkları araştırıyor.

K-pop gruplarının yıllardır sanal karşılıkları var. Aespa grubunun gerçek hayattaki bir üyesi olan Karina, YouTube’da dijital benliği “ae-Karina” ile gece geç saatlerde televizyon kadar sorunsuz bir şekilde çıkan bir değiş tokuşta sohbet ederken görülebilir.

Koreli şirket Kakao Entertainment işleri daha da ileriye götürmek istiyor. Bir mobil oyun şirketi olan Netmarble ile birlikte, dört yapay üyesinin dünyanın dört bir yanındaki gerçek hayattaki hayranlarla etkileşime gireceği, yalnızca siber uzayda var olan Mave adlı bir K-pop grubu geliştirmek için çalışıyor.


Kakao ayrıca, bu ay yayın platformlarında ilk bölümü üç günde bir milyondan fazla izlenen bir K-pop-in-the-metaverse şovu “Girl’s Re:verse”in de arkasında. Her iki proje için de Kakao, diğer şeylerin yanı sıra albüm çıkışları, marka onayları, görüntü oyunları ve dijital çizgi romanlar düşünüyor.


Metaverse Nedir ve Neden Önemlidir?

5 karttan 1


kökenler. “Metaverse” kelimesi, içinde yaşadığımızın ötesinde var olan, tamamen gerçekleştirilmiş bir dijital dünyayı tanımlar. Neal Stephenson tarafından 1992 tarihli “Snow Crash” adlı romanında icat edildi ve kavram, Ernest Cline tarafından “Ready Player One” adlı romanında daha da incelendi.


Genişleyen bir evren. Metaverse, pandeminin çevrimiçi her şey değişimi sırasında ivme kazanmış görünüyor. Bugün terim, sanal alanda var olan çeşitli deneyimleri, ortamları ve varlıkları ifade eder.


Bazı örnekler. Oyuncuların kendi dünyalarını kurabilecekleri video oyunları, çoğu sosyal medyada olduğu gibi metaverse eğilimlerine sahiptir. Değiştirilemez bir jetona, sanal gerçeklik başlığına veya bir miktar kripto para birimine sahipseniz, aynı zamanda metaversal deneyiminin bir parçasısınız.


Big Tech nasıl değişiyor. Facebook, 10 milyon sanal gerçeklik kulaklığını gönderdikten ve adını Meta olarak değiştirdiğini açıkladıktan sonra geçen yıl metaverse üzerindeki iddiasını üstlendi. Google, Microsoft ve Apple, metaverse ile ilgili teknoloji üzerinde çalışıyor.


Gelecek. Teknoloji sektöründeki birçok kişi, meta evrenin sanal yaşamlarımızın fiziksel gerçekliklerimiz kadar önemli bir rol oynayacağı bir çağın habercisi olacağına inanıyor. Bazı uzmanlar bunun hâlâ geçici bir heves ve hatta tehlikeli olabileceği konusunda uyarıyor.


Variety Intelligence Platform’un başkanı ve baş medya analisti Andrew Wallenstein, Koreli meslektaşlarıyla karşılaştırıldığında, ABD’deki medya şirketlerinin şimdiye kadar meta evrenle yalnızca “hafif deneyler” yaptığını söyledi.

Wallenstein, Güney Kore gibi ülkelere “geleceğin nasıl şekilleneceğine dair genellikle bir test sahası gibi bakılıyor” dedi. “Eğer herhangi bir trend denizaşırı ülkelerden ABD’ye kayacaksa, o sıçrama tahtasının kim olabileceği konusunda Güney Kore’yi ön sıralara koyarım.”

Başka bir “Girl’s Re:verse” sunucusu, şarkıcı Bada, bir kulaklık takıp dizinin sanal evreni “W”ye girmeye hazırlandı. Kredi… The New York Times için Jun Michael Park

Güney Kore’nin sanal eğlence deneyleri en az 25 yıl öncesine, Adam adlı yapay bir şarkıcının kısa ömrüne kadar uzanıyor. 90’ların bir çocuğu olarak, bilgisayar grafiklerinin pikselli bir yaratığıydı, geniş gözlerini kapatan kahkülleri ve seksi görünmek için biraz fazla çabalayan gıcırtılı bir sesi vardı. Adam, 1998’de bir albüm çıkardıktan sonra halkın gözünden kayboldu.

Ancak onun ya da onun gibi dijital kreasyonlar, bir nesildir Kore popüler kültürünün ayırt edici özelliği olmuştur. Bugün, Rozy ve Lucy gibi Koreli “sanal etkileyiciler”, Instagram’da altı rakamlı takipçiye sahip ve Chevrolet ve Gucci gibi çok gerçek markaların tanıtımını yapıyor.

Etkileyenler kasıtlı olarak neredeyse gerçek görünecek şekilde yapılmıştır, ancak tam olarak değil; Rozy’nin yaratıcısı Baik Seung-yup, insana yakın kalitelerinin cazibelerinin bir parçası olduğunu söyledi.


Dünyadaki sanal etkileyicilerin yaklaşık yüzde 70’inin Koreli olduğunu tahmin eden Bay Baik, “Yeni bir içerik türü yaratmak istiyoruz” dedi.


“W” nin birçok dünyasından birkaçı. Kredi… Kakao Eğlence

McKinsey’e göre, 2022’nin ilk beş ayında metaverse teknolojisini geliştirmek için dünya çapında 120 milyar dolardan fazla harcandı. Metaverse hakkında bir kitap yazan bir teknoloji girişimcisi olan Matthew Ball, bunun çoğunun Amerika Birleşik Devletleri’nde faaliyet gösteren şirketlerden geldiğini söyledi. .

Son zamanlardaki en yüksek profilli örnek, Facebook’un bir sonraki dijital sınırı kucaklamak için milyarlarca dolarlık bir girişimle adını “Meta” olarak değiştirmesiydi, ancak hisselerinin düştüğünü ve kazançlarının düştüğünü gördü.

Güney Kore hükümeti, buradaki geliştirme çabalarını desteklemek için 170 milyon dolardan fazla yatırım yapıyor ve yüzlerce şirketi içeren bir “metaverse ittifakı” oluşturuyor. Bay Ball, türünün en agresif programlarından biri olduğunu söyledi. Ancak Güney Kore, sentetik pop yıldızları söz konusu olduğunda “ligler önde” olsa da, şirketlerinin meta evren geliştikçe lider bir rol üstlenip üstlenemeyeceği “açık bir soru” dedi.

Yeni teknolojiler için devlet desteği, geçmişte Güney Kore’ye meyvesini verdi. Ülke, son birkaç on yıl içinde çağdaş ekonomisini teknoloji şirketlerinin sırtına inşa etti ve cep telefonu endüstrisine kazanan bir bahis oynadı ve Seul’de bir müzik yöneticisi olan Bernie Cho’nun “en kablolu ve en kablolu” dediği şey haline gelmesi için zemin hazırladı. kablosuz ülke.”


Buradaki gençler, telefonlarında çizgi romanlar arasında geziniyor, kablo kutusu olmadan saatlerce Kore dizileri izliyor ve sosyal medyada ve yeni platformlarda K-pop yıldızlarını şevkle takip ediyor. Zepeto ve Weverse’de hayranlar, bazen özelleştirilebilir avatarlar olarak ve en sevdikleri gruplarla birbirleriyle etkileşime giriyor.

Son Su-jung, soldan ikinci, diğer “Girl’s Re:verse” yapımcılarıyla birlikte. Şovun avatarları kullanması, K-pop şarkıcılarının görünüşlerine göre değil yeteneklerine göre değerlendirilmesine izin veriyor, dedi. Kredi… The New York Times için Jun Michael Park

Güney Kore’nin her şeyi yapan teknoloji şirketi Kakao’nun bir kolu olan Kakao Entertainment, yapım aşamasındaki yapay grubu Mave’yi makine öğrenimi, derin sahtecilik, yüz değiştirme ve tamamen meta evren içinde oluşturulan ilk K-pop grubu olarak faturalandırıyor. 3 boyutlu üretim teknolojisi. Onlara küresel bir çekicilik katmak için şirket, Mave’deki “kızların” eninde sonunda örneğin Brezilyalı bir hayranıyla Portekizce ve Tayvan’daki biriyle Mandarin dilini akıcı ve inandırıcı bir şekilde sohbet edebilmelerini istiyor.

Projenin teknik direktörü Kang Sung-ku’nun söylediğine göre fikir, evvel bu tür sanal varlıkların anlamlı konuşmaları simüle edebilmesi, “hiçbir gerçek insan asla yalnız kalmayacak.”

Kakao’nun şarkı programı “Girl’s Re:verse”, tanıdık bir realite-TV “hayatta kalma” formatına sahip: 30 şarkıcı, bir grup oluşturan son beşe kadar zamanla elendi. Ancak yarışmacılar – hepsi köklü K-pop gruplarının veya solo sanatçıların üyeleri – “W” adlı sanal bir dünyada avatarlar olarak rekabet eder, şakalaşır ve takılır. Gerçek kimlikleri, gösteriden ayrılana (bazı durumlarda lav yoluyla) veya sonuna gelene kadar açıklanmıyor.

Aralık ayında “Girl’s Re:verse”i tanıtmak için bir basın toplantısı. Pengsoo adlı popüler bir maskot olan penguen, jüri üyelerinden biridir. Kredi… The New York Times için Jun Michael Park

Yarışmacılarını açık denizden Versailles benzeri bir saraya ve çöl manzarasına sürükleyen “W”da hayal gücünün çok az sınırı var. Bir avatar, kakao ağacında doğmuş bir çikolata prensesidir; diğerinin kırmızı şeytan boynuzu vardır. Jüri üyelerinden biri, Güney Kore’de popüler olan açık sözlü bir penguen maskotu olan Pengsoo.

Gösterinin yapımcısı Son Su-jung, yarışmacıların kendi avatarlarını oluşturmaya dahil olduklarını söyledi. Amacın bir kısmının K-pop şarkıcılarına – “idoller” denildiği gibi – endüstrinin acımasız güzellik standartlarından bir mola vermek ve görünüşlerine göre değil yeteneklerine göre yargılanmalarına izin vermek olduğunu söyledi. (Avatarların, belki de hepsinin büyük gözleri ve kalp şeklinde yüzleri olduğu söylenmelidir.)


Gösteri ayrıca gösterişli halka açık kişiliklerini bırakmalarına, rahatlamalarına ve şakalar yapmalarına izin veriyor. Bayan Son, “Gerçek dünyadaki idollerin mükemmelliğin ürünü olması bekleniyor, ancak bu şov aracılığıyla bu baskıları bırakabileceklerini umuyoruz” dedi.

Yakın tarihli bir kayıtta, aksaklıklar hâlâ gideriliyordu. Destek personeli, şarkıcıların ekipmanlarıyla oynamasına yardımcı olmak için bölmelere girip çıktı. En az bir aksilik ilk bölümde yer aldı: “Seni duyamıyorum!” bir yarışmacı, bir yargıç ona aynı soruyu defalarca sorduğunda bağırdı.

Yarışmacılar odalarında. Gösteri, elenene veya sonuna kadar yapana kadar kimliklerini açıklamaz. Kredi… The New York Times için Jun Michael Park

Ancak realite TV ile ilgili bazı şeyler değişmemişti. Görünüşe göre avatarlar bile rakiplerine ateş etmeye teşvik ediliyor.

Bir yapımcı, avatarı ekrandan ona bakan bir yarışmacıya mikrofon aracılığıyla “Yeşil ışığa bak,” dedi.

“Sence en kötüsünü kim yaptı?” dedi. “Biri hakkında dedikodu yapıyormuş gibi konuş.”
 
Üst