Animasyon, performans, yenilik: Unreal Engine 5.4'ün ayrıntıları

Saberie

Active member


  1. Animasyon, performans, yenilik: Unreal Engine 5.4'ün ayrıntıları

Epic Games'in CTO'su Kim Libreri bu yılki “State of Unreal” sunumunu açtığında seyircilerin şaşkınlığını hemen tahmin etti: “Normalde Tim Sweeney önceki yıllarda olduğu gibi burada olurdu. Ama o doğrudan Avustralya'da ve iyilik için savaşıyor. Pazarın tüm platformlara adil bir şekilde açılmasını amaçlıyoruz.” Şunun için güzel bir halkla ilişkiler açıklaması: Epic Games şu anda Google ve Apple'a dava açıyor.

Duyuru



Ancak bugün konuştuğumuz şey bu değil, daha ziyade Unreal Engine 5.4'ün ve onunla birlikte gelen yeniliklerin duyurulmasından bahsediyoruz. “Gerçekdışı Durum” sunumu yalnızca sayısız teknik yeniliğiyle değil, aynı zamanda sektörün önde gelen beyinlerinin katılımıyla da etkileyici.

Sinema ve oynanış arasında bir köprü


Etkinlik, başından beri Epic Games'in Unreal Engine 5.4 ile teknik sınırları zorlamakla kalmayıp aynı zamanda sinema dünyaları ile interaktif medya arasında daha yakın bir bağlantı kurmaya çalıştığını açıkça ortaya koyuyor. Unreal Engine kullanılarak oluşturulan kısa film “Savaş Bitti”nin bu yılki Oscar'larda kazandığı zafer, motorun saf oyun geliştirmenin ötesindeki potansiyelini vurguluyor.

“Uncharted” serisiyle tanınan Amy Hennig, sahnede seyirciyi Marvel evreninden hikaye tabanlı bir oyun olan “1943: Rise of Hydra” dünyasıyla tanıştırma fırsatını değerlendiriyor. Oyuncuların Marvel Evreni'nin en popüler karakterlerinden bazılarını kontrol etme şansına sahip olacaklarının ortaya çıkması, şüphesiz hayranların heyecanını daha da artırdı.




Yukarıdan toprak bir yol



Uyarlanabilir Tessalasyon olmadan doku düzdür.


(Resim: Unreal Engine)



Daha önce gösterilen fragmanda gösterilen grafiklerin ve sahnelerin önceden hesaplanmadığı, gerçek zamanlı olarak hesaplandığı açıklandı. Bu açıklama, motorun etkileyici gücünü ve gerçek zamanlı sinematik görüntüler üretme yeteneğini vurgulamaktadır. Geliştiriciler ve oyuncular için bu, oyunlar ve filmler arasındaki çizginin giderek bulanıklaştığı anlamına geliyor; Unreal, video oyunlarındaki sürükleyici hikaye anlatımı deneyimini yeni bir seviyeye taşıyor.

Teknik yenilikler ve topluma ilgi


Unreal Engine 5.4, oyun geliştiricilerin hayatını kolaylaştıracak bir takım iyileştirmeler getiriyor. Geçen yılın deneysel statüsünden beta statüsüne geçen ve prosedürel olarak oluşturulmuş dünyalar yaratmak için genişletilmiş seçenekler sunan PCG (Prosedürel İçerik Oluşturma) çerçevesinin daha da geliştirilmesi özellikle dikkate değerdir.




Daha fazla ayrıntı ve yukarıdan kar olan toprak yol



Uyarlanabilir doku ile: Yalnızca gölgelendiriciler kullanılarak bu doğal olarak düz dokuya gerçek hayat aşılanmıştır. Görünür geometri bu nedenle gerçekten oradadır ve ışığa, efektlere ve nesnelere tepki verir.


(Resim: Unreal Engine)



Bir diğer güçlü nokta ise karmaşık yüzeylerin ve dokuların temsilinde devrim yaratan “Uyarlanabilir Mozaikleme” işlevidir. Bu teknik, motorun oyunlara gerçekçilik ve sürükleyicilik katan son derece ayrıntılı dinamik ortamlar yaratma yeteneğini etkileyici bir şekilde ortaya koyuyor.

Daha fazla performans, kullanıcı için daha kolay


Epic Games Mühendislikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Simon Tourangeau, C++'ta derleme sürelerinde önemli bir artış da dahil olmak üzere önemli performans iyileştirmeleri sunuyor. Ayrıca somut rakamlar da veriyor: Buna göre özellikle karmaşık projelerin derlenmesi 2-3 kat daha hızlı olmalı, render süresi ise %25 ila 50 oranında azaltılabilir.


Önerilen editoryal içerik



İzniniz doğrultusunda harici bir YouTube videosu (Google Ireland Limited) buraya yüklenecektir.



Her zaman YouTube videolarını yükle

YouTube videosunu şimdi indirin




Gerçek dışı olma durumu

GDC 2024'teki sunum




Tourangeau göz kırpmadan şunu ekliyor: “Motoru çalıştırırken çok fazla gölgelendirici derleme ihtiyacını da ortadan kaldırmayı başardık.” Bu kesinlikle tekrar eden bir sıkıntıydı. Önceki Unreal Editörlerini açmış olsaydınız ilk önce huzur içinde kahvaltı edebilirdiniz. Her zaman değil ama yine de çok sık.

Animasyon: Bir Sonraki Sınır


Unreal Engine 5.4'ün en sansasyonel yeniliği, geniş animasyon alanıyla ilgilidir. Epic Games, artık tamamen üretime hazır olan “Hareket Eşleştirme” sistemini tanıttı. Bu sistem, önceden derlenmiş animasyon adımları veri tabanından en uygun sonraki kareyi otomatik olarak seçerek, oyunlarda ve diğer etkileşimli ortamlarda animasyonların oluşturulma ve uygulanma biçiminde devrim yaratır. Bu süreç, oyun geliştirmede verimliliği önemli ölçüde artırmayı vaat ediyor çünkü manuel olarak hazırlanmış durum makinelerine olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor ve düzgün, doğal hareket sekansları sağlıyor.




Solda çift animasyonlu figür, sağda ise figürün animasyonu için çeşitli seçenekler



Önceden oluşturulmuş hareketlere sahip bir veritabanı kullanılarak, önceden hazırlanmış bir animasyon eskisi gibi gerçek zamanlı olarak oynatılmaz, ancak harekete karşılık gelen bir sonraki kare çağrılır. Bu hareket halinde etkileyici.


(Resim: Unreal Engine)



“Mirror's Edge”in dinamik parkur aksiyonunu hatırlatan bir gösteri, bu yeni animasyon sisteminin etkileyici olanaklarını gösteriyor. Sahne, karakterlerin hareketlerinin ne kadar akıcı ve gerçekçi olduğunu ortaya koyuyor; Daha önce yalnızca yoğun manuel çalışmayla mümkün olan veya hiç mümkün olmayan bir gelişme. Bu gelişmelere ek olarak motor, kapsamlı hata ayıklama araçları ve 500'den fazla AAA animasyonunun ücretsiz olarak sunulduğu bir demo projesi sunuyor.

Bir diğer önemli dönüm noktası da, ilk kez tamamen harici araçlar kullanılmadan, yalnızca Unreal Engine'de “Lego Fortnite” örneğinin kullanıldığı eksiksiz animasyon veya donanımdır. Bu yenilik, motorun son pikseller bağlamında doğrudan geri bildirime ve ayarlamalara izin vererek tüm animasyon sürecini basitleştirme ve hızlandırma potansiyelini ortaya koyuyor.




Unreal Engine düzenleme programından ekran görüntüsü: Bir kadın figürünün ana hatları ayrıntılarla birlikte eklenmiştir



Bir oyun dünyası modelinin “kemiklerle” donatılabileceği sözde “donanım” bile modülerleştirilmiş ve önemli ölçüde basitleştirilmiştir. Artık sinir bozucu bir süreçten ziyade neredeyse bir Duplo inşaat kitine benziyor. İnce ayarlamalar hala mümkündür.


(Resim: Unreal Engine)



Erişilebilir ve açık


Etkinliğin sonunda Epic Games, Unreal Engine 5.4 Preview 1'in artık ücretsiz olarak indirilebileceğini duyurdu. Motorun yeni versiyonu yalnızca teknik bir güç değil, aynı zamanda oyun geliştirme ile anlatı sanatı arasındaki artan kaynaşmanın da bir işareti.

Dijital içeriğin geleceği giderek daha umut verici görünüyor. En küçük stüdyoların bile giderek daha güçlü araçlarla neler yaratacağını görmek için sabırsızlanıyoruz.


(ds)



Haberin Sonu
 
Üst