Vision Pro: Apple, geliştiricileri yeni platformuna nasıl çekmek istiyor?

Saberie

Active member


  1. Vision Pro: Apple, geliştiricileri yeni platformuna nasıl çekmek istiyor?

Apple’ın bu yılki Dünya Çapında Geliştiriciler Konferansı’nda (WWDC) duyurduğu tek şey olan “bir şey daha”, endüstrinin en kötü korunan sırrıydı: Apple Vision Pro, teknoloji devinin gerçeklik hatası girişimi: piyasadaki kulaklık. Karışık duygular ve hayranlıkla karşılandı: Yeni cihaz teknik bir şaheser, ama aynı zamanda 3.499$’lık gurur verici bir fiyat etiketine sahip.


geliştirici inancı


Ancak sorun teşkil edebilecek başka bir nokta daha var: geliştiricileri yeni platform olan visionOS işletim sistemi için yerel uygulamaları kaydetmeye ikna etmek. Apple, Vision Pro’nun cihazlarımızla etkileşim şeklimizi temelden değiştireceğini umduğu için – bir akıllı telefon veya tablet ekranının kısıtlamalarından kurtulduğumuzda, grubun tanıtım videosu kampanyasında gösterdiği “uzaysal hesaplamayı” kucaklayacağız. Örneğin, kullanıcının neye baktığını tanıyan ve küçük parmak hareketleriyle eylemleri tetikleyen göz tanıma vardır. İlk testçiler, herhangi bir düğme veya ekran olmadan, uygulamalarla sihirli bir şekilde etkileşime giriyor gibi görünüyor.

Bu temelde tüketiciler için harika olabilir. Ancak bu, Apple’ın uygulama geliştiricileri için bir baş ağrısı. Apple, iPad için geliştirdiği mevcut uygulamaların herhangi bir değişiklik yapılmadan visionOS üzerinde çalışacağını zaten belirtmişti. iPhone uygulamaları da çağrılabilir. Ancak bu mevcut programlar, Karma Gerçeklik ile çok az ilgisi olan sanal bir pencerede görüntülenir. Teknolojiden tam olarak yararlanmak ve ekrandan sanal dünyaya geçiş yapmak için uygulamaların elden geçirilmesi gerekiyor.


İşinin bir parçası olarak 3B ortamlar tasarlayan İtalyan Reply şirketinden René Schulte için duyuru önemli bir olaydı. Ancak, Apple’ın demo videolarında gösterilenlerin çoğunun, karma gerçekliğin sunması gereken olasılıkları yalnızca sınırlı bir şekilde kullandığı konusunda uyarıyor. “2D içeriğe odaklanmak hoşuma gitmedi” diyor. Schulte, 2015’ten beri Microsoft’tan HoloLens ve Facebook ana şirketi Meta’dan Oculus Rift ile çalışıyor. Vision Pro kullanıcı deneyimini elden geçirmek için bazı fırsatların kaçırıldığına inanıyor.

Bir uzay işletim sistemi nasıl tasarlanır?


Bu kısmen, uygulamaları tamamen yeni bir arayüz için yeniden tasarlamanın zorluklarından kaynaklanmaktadır. Geçen yıl Reply, uygulamaların iki boyutludan üç boyutluya nasıl dönüştürüleceğine ilişkin bir tanıtım yazısı yayınladı. İçinde uzmanlar, bu zihniyet değişikliğinin kolay olmadığını kabul ediyor.


Schulte, “Tasarımcıların yeni yöntemler ve beceriler öğrenmesi ve ayrıca yeni araçlara alışması gerekiyor” diyor. “3D için tasarım yapmak, sadece 2D konseptleri üç boyutlu uzaya atmakla ilgili değildir.” Ancak, örneğin Adobe Lightroom ve Microsoft Office for Vision Pro’nun sunumu sırasında gördüğü tam olarak buydu.

Denys Zhadanov, iOS için bir dizi popüler üretkenlik uygulaması oluşturan Ukraynalı bir geliştirme şirketi olan Readdle’ın yönetim kurulu üyesi ve eski başkan yardımcısıdır. Vision Pro’nun olanakları konusunda heyecanlı, ancak Readdle uygulamalarının bunun için yeniden tasarlanması gerektiğini kabul ediyor.

“Uygulamalarımızda çok sayıda özel öğemiz var, bu yüzden bunları ayarlamamız ve Vision Pro’da her şeyin sorunsuz çalışması için zaman ayırmamız gerekiyor” diyor. Ancak Zhadanov, Vision Pro’nun artırılmış gerçeklik seçeneklerini şirketinin uygulamaları için yararlı buluyor. “Hala bu fikirleri keşfetmem gerekiyor” diyor. Cihazın kendisi olağanüstü. Vision Pro için bir yazılım geliştirme kitinin (SDK) yakında piyasaya sürülmesi faydalı, diye ekliyor: Bu ay içinde gelecek. (Apple, bu makale hakkında yorum taleplerine yanıt vermedi).

Yüksek geliştirme maliyetleri


Ancak Apple’ın desteğine rağmen, bazı geliştiriciler nasıl devam edeceklerinden emin değiller. Birleşik Krallık, Newcastle merkezli bir mobil uygulama geliştirme şirketi olan Nebula Labs’ın kurucu ortağı Dylan McKee, “Bu noktada tüketici uygulamaları için maliyetin çok önemli olacağını düşünüyorum” dedi.

McKee ve diğerleri, birçok kişi için aşırı derecede yüksek fiyatlı bir ürün için potansiyel küçük kitle göz önüne alındığında, uygulamalarını yeni bir ekran türüne yükseltmeye değip değmeyeceğine karar vermek zorunda kalacaklar. Wedbush Securities analistleri, Apple’ın 2024’te yaklaşık 150.000 Vision Pro satmasını bekliyor. Karşılaştırma için: 2023’ün ilk üç ayında şirket, 55 milyon iPhone sevk etti.

Zhadanov, Apple’ın Vision Pro’nun ilk sürümünü “orta ve üst sınıf insanlar için bir oyuncak” olarak konumlandırdığına inanıyor. Bu, Readdle’ın Vision Pro’daki uygulamaları için potansiyel kullanım durumlarını ve ekip tarafından alınan tasarım kararlarını belirleyecektir. Düşük beklenen satış rakamları göz önüne alındığında, McKee Vision Pro için çok fazla çaba sarf etmeyecek: “Kişisel bakış açıma göre, geliştirdiğimiz uygulamalardan yalnızca bir veya iki tanesini taşımak gerçekten mantıklı,” diyor. Bunlardan biri, sporcuların gerçek zamanlı 3B analizden yararlanabileceği seçkin bir sporcu antrenmanı uygulamasıdır. Diğer uygulama ise bir tıp eğitimi programıdır.

McKee, “Sanal alanda belirli eğitim senaryolarını simüle etmenin çok değerli olabileceğini düşünüyorum” diyor. “Ama her ikisi de normalde ürettiğimiz son kullanıcı uygulamalarına kıyasla niş ürünler.”







(bsc)



Haberin Sonu
 
Üst