Ürün Çalışanları: UX Yazma | merhaba çevrimiçi

Saberie

Active member
UX topluluğunda aktif olan hiç kimse, son birkaç aydır UX yazma konusundan kaçınamadı. Doğru yerde doğru metin kullanıcı deneyimini geliştirmelidir. Ürün uzmanları konuyu daha derinlemesine inceliyor ve UX yazmanın ürün sahiplerinin, ürün yöneticilerinin ve ürün liderlerinin daha iyi ürünler geliştirmesine nasıl yardımcı olabileceğini soruyor.

Duyuru



Bir ürünün başarı veya başarısızlık potansiyeli


Podcast’in bu bölümünde Dominique Winter, Modulr.Design GmbH Kıdemli UX Yazarı ve Alman UX profesyonellerinin profesyonel birliği olan German UPA’nın UX Writing çalışma grubunun üyesi Tilman Büttner ile konuşuyor. Tilman Büttner, örneğin UX yazımının ne olduğunu ve klasik metin yazarlığından nasıl farklı olduğunu açıklıyor. Ürünlerin başarılı ya da başarısız olma potansiyelinin büyük olduğu hemen anlaşılıyor.



En popüler örnek, bir ürünün metin içeriği olmadan temsil edilmesidir. Görsellerin tek başına yeterli olmadığını ve her kelimenin alakalı olabileceğini hemen anlıyorsunuz. Bu yüzden ikisi aynı zamanda ürününüz için iyi bir kopyanın nasıl yazılacağı hakkında da konuşuyorlar. Örneğin renk tonu önemlidir. Bu aynı zamanda örneğin UX vizyonu (podcast bölümü “Ürün sahipleri için bir araç olarak UX vizyonu”) ile kasıtlı kullanıcı deneyimi tasarımı arasında net bir bağlantı olduğunu gösterir.

Ancak her zaman olduğu gibi önlenebilecek bazı hatalar var. Büttner aşağıda bu konuyu ayrıntılı olarak anlatıyor ve bir yandan UX yazarlarıyla nasıl çalışılacağına dair ipuçları ve püf noktaları verirken, aynı zamanda gerekirse bir UX yazarı olmadan nasıl biraz daha iyi metinler yazılabileceğine dair ipuçları ve püf noktaları veriyor.

Podcast’in güncel sürümü Produktwerker blogunda da mevcuttur: “UX-Writing”.


(Mayıs)



Haberin Sonu
 
Üst