Ürün Çalışanları: Ürün Sahibi için Scrum Değerleri-Günlük Yaşam için Pusula
Beş yıpranma değeri bir şekilde Yıpranma kılavuzunda göze çarpmayan, sadece kısa bir topuk, marjinal bir nottan daha fazlasını hissetmediler. Yine de, yinelemenin ampirik kontrol prensibine uygun olarak yinelemeli çalışmanın, mücadelede mümkün olması için temel oluştururlar.
Bu bölümde Oliver Winter ve Tim Klein, ürünün sahibinin bu karışım değerlerini günlük yaşamda nasıl yaşayabileceğinden bahsediyor. Soyut ve teorik olarak değil, ama çok pratik – sorumluluk, iletişim ve ürün yönetimi arasındaki gerilim alanında.
Beş yıpranma değerini yansıtın
Birçok ekip ve kuruluş, Scrum değerlerinin önemini gerçekten yansıtmadan Scrum ile çalışır. Buna çok bağlı: Geri bildirim ne kadar açık? Çatışmalarla yüzleşmek ne kadar cesur? Netlik yaratmaya ve etkili bir şekilde çalışmaya odaklanır, bağlılık ve saygı ne kadar yardım?
Tim ve Oliver, beş scrum taahhüdü değerinin tümünü, konsantrasyonu, cesareti, açılmayı ve saygı duymayı ve saygıyı bir ürün sahibi perspektifinden telafi eder. Bunun mükemmel bir tutum veya ahlaki üstünlük değil, yaşanan sorumluluk olduğunu gösteriyorlar. Ve ürünün bir sahibi sadece bu değerleri atadığında değil, aynı zamanda günlük eylemde görünür kıldığında ortaya çıkan etki.
Öncelikle, paydaş iletişim kutusunda veya Sprint incelemesinde: Scrum değerleri her yerde gösterilir. Bir ürünün sahibi olarak cesur herkes herkese istemek yerine net kararlar verebilir. Saygılarımla iletişim kuranlar, özellikle zor durumlarda güven yaratırlar. Ve sadece açık kalanlar, pozisyonlarını kaybetmeden geri bildirimleri gerçekten kabul edebilirler.
Scrum değerlerini pratikte uygulayın
Bu değerler genellikle gerginliğindedir – veya çevrenin gerektirdiği şeyle çelişir. Bu amaçla, ürünün işçileri geçen hafta Johannes Schartou ile bölüme sahipti (“Yapılar Ürün Gelişimini Engelliyorsa”). Saygı göstermek, cesur kalmak veya konsantre olmak zordur. Ve tam da bu yüzden yansıma gereklidir: bağlamımda güçlendirmek istediğim değerin net bir duygusu. Ve her şeyi aynı anda değiştirmek istemek yerine küçük adımlar atma isteği.
Bu bölüm, teori olarak değil, günlük yaşamda bir pusula olarak yıpranma değerlerine daha fazla yer verme davetiyesidir. Eğer ciddiye alırsanız, sadece bir ürünün sahibi olarak etkinliğinizi güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda ekibe ve ürün için sorumluluğunuza güvenir.
Diğer podcast dizileri
Bu diğer bölümler konuşmada belirtilmiştir:
Podcast'in şu anki baskısı, ürünün işçilerin blogunda da mevcuttur: “Ürünün sahibi ve bunları günlük yaşamda nasıl yaşadığınız için mücadele değerleri ne anlama geliyor”.

(Resim: Deagreez/123rf.com)
Ürünün yönetiminin gitme yolu budur: Dpunkt.verlag ve IX'tan çevrimiçi konferansın ürününün sahibinin günü sekizinci tura gider. 13 Kasım 2025'te ürünün sahibi, ürün yöneticisi ve hizmet taleplerinin yöneticileri, orada yöntem yöntemlerini genişletebilir, ağ yapabilir ve diğer şirketlerin iyi uygulamalarından ilham alabilir.
Program yayınlanana kadar indirimli kör kuş biletleri mevcuttur. Retrospektif olarak, ilgili taraflar bir önceki yılın programını bulacaklar.
(Mayıs)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara olan bağlantılar, 7 günlük daha büyükse veya çok sık çağrılmışsa gerçekleşmez.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Şimdi yükümlülük olmadan bir hafta deneyin – yükümlülük olmadan!