Ürün Çalışanları: Ürün Geliştirmede Yaratıcılık Teknikleri

Saberie

Active member


  1. Ürün Çalışanları: Ürün Geliştirmede Yaratıcılık Teknikleri

Yaratıcılık teknikleri, ürün geliştirmede önemli bir rol oynar. Yenilikçi fikirler üretmeye ve geliştirme sürecini yeni yollar boyunca yönlendirmeye hizmet ederler. Produktwerker podcast’inin bu bölümünde Tim Klein ve Dominique Winter, örneğin Scrum ile çevik ürün geliştirmede yaratıcılık tekniklerinin nasıl kullanılabileceğini anlatıyor.

Duyuru



Beyin fırtınası yerine beyin yazısı


Birçoğu kanıtlanmış beyin fırtınası yöntemine güveniyor, ancak çoğu zaman bu yöntemin sınırlamaları olduğu ortaya çıkıyor. Ana sorunlardan biri, genellikle üretilen fikirlerin kalitesini etkileyen sosyal istenirliktir. Beyin fırtınası düzenli olarak katılımcıların kendilerini sansürlemelerine veya reddedilme korkusuyla fikirlerini geri çekmelerine yol açar. Beyin yazmanın devreye girdiği yer burasıdır ve bu bağlamda genellikle daha yararlı görülen bir alternatiftir. Fikirleri not edebilmek sosyal baskıyı azaltır. Tüm katılımcılar düşüncelerini çekinmeden yazabilir, bu da daha geniş bir yelpazede yaratıcı yaklaşımlara yol açar.



635 yöntemi: beş dakikada üç fikir


Değerini kanıtlamış bir başka yaklaşım da 635 yöntemidir Altı katılımcının her biri beş dakikada üç fikir formüle eder. Bu fikirler daha sonra, onlara dayalı olarak yeni fikirler üreten sonraki altı katılımcıya aktarılır. Bu yinelemeli yaklaşım, yaratıcılığı sınırlayan sosyal faktörlerin etkisi olmadan kısa sürede çok sayıda fikir üretir.

Ancak ürün geliştirmede çok sayıda insan yer aldığından, insanların aynı bakış açısıyla düşünmesini sağlayan teknikler de mevcuttur. Örneğin, Edward de Bono’nun düşünme şapkalarının kullanışlı bir araç olduğu kanıtlanmıştır. Bu mecazi şapkalar, grupta sahnelenebilecek farklı düşünce okullarını temsil eder. Her şapka farklı bir bakış açısını temsil eder: tarafsız, duygusal, iyimser, eleştirel, yaratıcı ve yapılandırılmış. Katılımcılar bilinçli olarak bu farklı rollere büründükçe, çeşitli olası çözümlere yol açabilecek çok yönlü bir sorun görüşü ortaya çıkar. Dominique Winter, tüm katılımcıların her zaman aynı bakış açısına sahip olmasını ve herkesin aynı anda farklı bir şapka takmamasını önerir.

Farklı bakış açıları edinin


Duyuru

Kendini kanıtlamış bir diğer yöntem ise Walt Disney yöntemidir. Bir fikre farklı açılardan bakmak için hayalperest, gerçekçi ve eleştirmen rollerini kullanın. Bu, hem vizyoner yaklaşımların hem de pratik fizibilitenin vurgulanmasını sağlar, bu da daha dengeli ve ulaşılabilir fikirlere yol açabilir.

Dominique Winter’ın kişisel tavsiyesi olarak, burada John Cleese’in yönetimde yaratıcılık konusunda çok anlayışlı bir konuşması var.

Gelişmiş Konular


Bu podcast bölümleri ya konuya uygundur ya da bu bölümde bahsedilmiştir:

Podcast’in güncel sürümü ayrıca Product Workers Blog’unda da mevcuttur: “Techniques of Creativity in Product Development.”


(mdo)



Haberin Sonu
 
Üst