Müşterilerin gerçekten sevdiği ürünleri gerçekte nasıl geliştiriyorsunuz? Birçok kişi bu zorluğa aşinadır. Bu kez ürün çalışanları, değerli bilgiler ve pratik tavsiyeler sağlayabilecek deneyimli bir kullanıcı deneyimi uzmanı olan Ulf Schubert'i davet etti. Dominique Winter ile yaptığı röportajda öncelikle bir ürünü sadece görsel olarak çekici kılmanın yeterli olmadığının altını çiziyor. Önemli olan kullanıcıların farklı ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak ve dengelemektir. Görsel ve etkileşimli olarak çekici ve kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayan bütünsel bir tasarım yaratmakla ilgilidir.
Duyuru
Müşteri ihtiyaçlarını belirlemek ve karşılamak
Yalnızca teknik ilerlemeyle kendinizi farklılaştırmanız da zordur. Bunun yerine şirketlerin müşterilerinin ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde tanıması ve bunları rakiplerinden daha iyi karşılaması gerekiyor. Amaç beklentileri aşarak heyecan yaratmak ve dolayısıyla olumlu kulaktan kulağa yayılmayı teşvik etmek olmalıdır.
Konuşmanın merkezi noktası metodolojidir. Schubert, önemli olanın yöntemin kendisi değil, daha ziyade yöntemin kullanıldığı esneklik ve oyunbazlık olduğunu vurguluyor. Dört soruya odaklanan ürün keşfi kavramını vurgulamaktadır: İhtiyaçlar nelerdir? Onları nasıl tatmin etmeliyiz? Teknik olarak uygulayabilir miyiz? Peki bu iş hedeflerimize ulaşıyor mu?
Veriye, geri bildirime ve empatiye ihtiyaç var
Schubert'e göre müşterilerden sürekli öğrenmek ve uyum sağlamak, başarılı ürün yönetimi için şarttır. Bu, hem yüksek düzeyde müşteri uzmanlığı hem de veri odaklı bir yaklaşım gerektirir. Ekipler, değişikliklere hızla yanıt verebilmek için düzenli olarak geri bildirim toplamalı ve kullanım verilerini analiz etmelidir. Empati burada merkezi bir rol oynar. Schubert, ekiplerin kullanıcıların ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamalarının ve kendilerini onların yerine koyabilmelerinin önemini vurguluyor. Bu, örneğin site ziyaretleri veya kullanıcı testlerine katılım yoluyla müşterilerle doğrudan etkileşim yoluyla gerçekleştirilebilir.
Konuşmanın sonunda podcast sunucusu iki önemli ipucu veriyor:
(Mayıs)
Haberin Sonu
Duyuru
Müşteri ihtiyaçlarını belirlemek ve karşılamak
Yalnızca teknik ilerlemeyle kendinizi farklılaştırmanız da zordur. Bunun yerine şirketlerin müşterilerinin ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde tanıması ve bunları rakiplerinden daha iyi karşılaması gerekiyor. Amaç beklentileri aşarak heyecan yaratmak ve dolayısıyla olumlu kulaktan kulağa yayılmayı teşvik etmek olmalıdır.
Konuşmanın merkezi noktası metodolojidir. Schubert, önemli olanın yöntemin kendisi değil, daha ziyade yöntemin kullanıldığı esneklik ve oyunbazlık olduğunu vurguluyor. Dört soruya odaklanan ürün keşfi kavramını vurgulamaktadır: İhtiyaçlar nelerdir? Onları nasıl tatmin etmeliyiz? Teknik olarak uygulayabilir miyiz? Peki bu iş hedeflerimize ulaşıyor mu?
Veriye, geri bildirime ve empatiye ihtiyaç var
Schubert'e göre müşterilerden sürekli öğrenmek ve uyum sağlamak, başarılı ürün yönetimi için şarttır. Bu, hem yüksek düzeyde müşteri uzmanlığı hem de veri odaklı bir yaklaşım gerektirir. Ekipler, değişikliklere hızla yanıt verebilmek için düzenli olarak geri bildirim toplamalı ve kullanım verilerini analiz etmelidir. Empati burada merkezi bir rol oynar. Schubert, ekiplerin kullanıcıların ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamalarının ve kendilerini onların yerine koyabilmelerinin önemini vurguluyor. Bu, örneğin site ziyaretleri veya kullanıcı testlerine katılım yoluyla müşterilerle doğrudan etkileşim yoluyla gerçekleştirilebilir.
Konuşmanın sonunda podcast sunucusu iki önemli ipucu veriyor:
- Müşterilerinize karşı empati geliştirmek için zaman ayırmanız gerekir. İhtiyaçları ve beklentileri anlamak için dikkatle dinlemeniz ve gözlemlemeniz gerekir.
- Bakış açınızın genişletilmesi ve ürün tasarımına bütünsel olarak bakılması gerekiyor. İyi bir çözüm her zaman farklı yönlerin etkileşimidir: teknik, profesyonel ve tasarım.
(Mayıs)
Haberin Sonu