Bir sprintin iptal edilmesi çevik çalışmada nadir fakat ciddi bir olaydır. Peki bir sprint'i iptal etmek ne zaman mantıklı olur ve sonra ne olur? Her ne kadar sprintler nadiren iptal edilse de, bazı durumlarda bu, zaman ve kaynak tasarrufu açısından faydalı ve doğru olabilir. Dominique Winter ve Oliver Winter, Produktwerker podcast'inin bu bölümünde bundan bahsediyor.
Duyuru
Bir sprinti iptal etme nedenleri
Bir sprint'i iptal etme fikrini çevreleyen önemli bir husus, sprint hedefinin rolüdür. Yeni keşifler, teknolojik engeller veya stratejik kararlar nedeniyle sprint hedefi sprint sırasında geçerliliğini yitirirse, bu sprint'i durdurmak için açık bir nedendir. Örneğin, müşteri tarafından yapılan bir değişiklik, daha önce talep edilen bir özelliğe artık ihtiyaç duyulmaması anlamına gelebilir.
Veya çalışma sırasında planlanan teknik çözümün uygulanamadığı ortaya çıkıyor. Bu gibi durumlarda doğru kararı verme sorumluluğu ürün sahiplerine aittir. Sonuçta bir sprinti iptal etme yetkisi yalnızca kendisinindir.
İptal etmek başarısızlık anlamına gelmez
Dominique Winter ve Oliver Winter da sprintlerin yeterince sık iptal edilip edilmediğini merak ediyor. Genellikle açıkça tanımlanmış sprint hedeflerinden veya sprint sırasındaki ilerlemeyi ölçme yeteneğinden yoksundurlar. Bu faktörler, ekiplerin kullanıcılara doğru katma değeri sağlamayan görevlere çok fazla zaman harcamasına neden olabilir çünkü ekipler yollarını kaybettiklerini fark etmezler.
Sonuçta ürün sahipleri bir sprinti iptal etmenin etkilerini düşünmeli ve kalan zamanı akıllıca kullanmalıdır. Bir sprintten vazgeçmenin bir başarısızlık işareti olmadığını, daha ziyade önemli olana odaklanmanıza yardımcı olacak bir adım olduğunu anlamak önemlidir.
Podcast'in güncel sürümü Produktwerker blogunda da mevcuttur: “Bir sprint'i ne zaman iptal ederim? Peki bundan sonra ne yapacağım?”.
(Mayıs)
Duyuru
Bir sprinti iptal etme nedenleri
Bir sprint'i iptal etme fikrini çevreleyen önemli bir husus, sprint hedefinin rolüdür. Yeni keşifler, teknolojik engeller veya stratejik kararlar nedeniyle sprint hedefi sprint sırasında geçerliliğini yitirirse, bu sprint'i durdurmak için açık bir nedendir. Örneğin, müşteri tarafından yapılan bir değişiklik, daha önce talep edilen bir özelliğe artık ihtiyaç duyulmaması anlamına gelebilir.
Veya çalışma sırasında planlanan teknik çözümün uygulanamadığı ortaya çıkıyor. Bu gibi durumlarda doğru kararı verme sorumluluğu ürün sahiplerine aittir. Sonuçta bir sprinti iptal etme yetkisi yalnızca kendisinindir.
İptal etmek başarısızlık anlamına gelmez
Dominique Winter ve Oliver Winter da sprintlerin yeterince sık iptal edilip edilmediğini merak ediyor. Genellikle açıkça tanımlanmış sprint hedeflerinden veya sprint sırasındaki ilerlemeyi ölçme yeteneğinden yoksundurlar. Bu faktörler, ekiplerin kullanıcılara doğru katma değeri sağlamayan görevlere çok fazla zaman harcamasına neden olabilir çünkü ekipler yollarını kaybettiklerini fark etmezler.
Sonuçta ürün sahipleri bir sprinti iptal etmenin etkilerini düşünmeli ve kalan zamanı akıllıca kullanmalıdır. Bir sprintten vazgeçmenin bir başarısızlık işareti olmadığını, daha ziyade önemli olana odaklanmanıza yardımcı olacak bir adım olduğunu anlamak önemlidir.
Podcast'in güncel sürümü Produktwerker blogunda da mevcuttur: “Bir sprint'i ne zaman iptal ederim? Peki bundan sonra ne yapacağım?”.
(Mayıs)