Korsan metrikleri nelerdir? AARRR modeli olarak da bilinen ölçüm seti, özellikle büyüme pazarlaması alanında yaygın ve iyi bilinmektedir. Product Guy Tim Klein, podcast'in bu bölümünde Timothey Krechel'i konuk ediyor. Qvest Digital'de dijital ürün danışmanlığından sorumludur ve aynı zamanda ürün yöneticilerinin çalışmalarında Pirate Metrics'i kullanmayı sever.
Duyuru
Mikroskop altında korsan ölçümleri
İlk olarak Tim Klein ve Timothey Krechel, “AARRR” kısaltmasının anlamını ve “Korsan Metrikleri” teriminin kökenini araştırıyor. Aslında buradaki önemsiz neden, korsanların korkutucu şöhretiyle yapılan benzetmedir. AARRR kısaltması, her şirketin odaklanması gereken dönüşüm hunisinin en önemli beş adımını temsil eder: “Satın Alma”, “Etkinleştirme”, “Gelir”, “Elde Tutma” ve “Yönlendirme” (öneriler). Model, müşteri yolculuğunun ve kullanıcılar tarafından tercih edilen kanalların daha iyi anlaşılmasına ve (stratejik) tartışmalarda uygun netliğin yaratılmasına yardımcı olur. Korsan ölçümleri olarak adlandırılan bu ölçümler aynı zamanda dönüşüm hunisinin her adımı için uygulanabilir hedefler belirlemenize de olanak tanır.
Timothey Krechel, AARRR modelinin bireysel adımlarını ayrıntılı olarak açıklıyor ve Tim Klein ile birlikte örneklerle anlayışı geliştiriyor. Tabii ki huniye Pirate Metrics dışında başka yaklaşımlar da var. Ancak huninin bu şekilde temsil edilmesi özellikle işlem bazlı iş modelleri için kullanışlıdır. Tim Klein, bireysel aşamalar için ürün çalışanlarının ürün portföyünden örnekler sunuyor.
İlginç olan soru, AARRR modelinin nasıl kullanıldığı ve daha da önemlisi ürün sahiplerine nasıl yardımcı olabileceğidir. Burada sunucu Timothey Krechel, korsan ölçümlerini bir ürün sahibi olarak günlük yaşamınıza nasıl entegre edebileceğiniz konusunda değerli fikirler sunuyor. Resmin tamamını ortaya koymak için Timothey Krechel nihayet Pirate Metrics'in zayıf yönlerini ele alıyor.
Timothey Krechel'e sorularınız varsa veya onunla iletişime geçmek istiyorsanız bunu yapmanın en iyi yolu LinkedIn veya e-posta yoluyladır. Timothey Krechel'den ve Timothey Krechel'den daha fazla içerik Qvest Digital'in Ürün Öğle Yemeği'nde bulunabilir.
İlgili Bağlantılar
Bölüm ayrıca şu eski podcast bölümlerine de gönderme yapıyor:
Podcast'in güncel sürümü Produktwerker blogunda da mevcuttur: “AARRR Modeli: Korsan Metrikler Ürün Sahiplerine Nasıl Yardımcı Olur?”
(mdo)
Haberin Sonu
Duyuru
Mikroskop altında korsan ölçümleri
İlk olarak Tim Klein ve Timothey Krechel, “AARRR” kısaltmasının anlamını ve “Korsan Metrikleri” teriminin kökenini araştırıyor. Aslında buradaki önemsiz neden, korsanların korkutucu şöhretiyle yapılan benzetmedir. AARRR kısaltması, her şirketin odaklanması gereken dönüşüm hunisinin en önemli beş adımını temsil eder: “Satın Alma”, “Etkinleştirme”, “Gelir”, “Elde Tutma” ve “Yönlendirme” (öneriler). Model, müşteri yolculuğunun ve kullanıcılar tarafından tercih edilen kanalların daha iyi anlaşılmasına ve (stratejik) tartışmalarda uygun netliğin yaratılmasına yardımcı olur. Korsan ölçümleri olarak adlandırılan bu ölçümler aynı zamanda dönüşüm hunisinin her adımı için uygulanabilir hedefler belirlemenize de olanak tanır.
Timothey Krechel, AARRR modelinin bireysel adımlarını ayrıntılı olarak açıklıyor ve Tim Klein ile birlikte örneklerle anlayışı geliştiriyor. Tabii ki huniye Pirate Metrics dışında başka yaklaşımlar da var. Ancak huninin bu şekilde temsil edilmesi özellikle işlem bazlı iş modelleri için kullanışlıdır. Tim Klein, bireysel aşamalar için ürün çalışanlarının ürün portföyünden örnekler sunuyor.
İlginç olan soru, AARRR modelinin nasıl kullanıldığı ve daha da önemlisi ürün sahiplerine nasıl yardımcı olabileceğidir. Burada sunucu Timothey Krechel, korsan ölçümlerini bir ürün sahibi olarak günlük yaşamınıza nasıl entegre edebileceğiniz konusunda değerli fikirler sunuyor. Resmin tamamını ortaya koymak için Timothey Krechel nihayet Pirate Metrics'in zayıf yönlerini ele alıyor.
Timothey Krechel'e sorularınız varsa veya onunla iletişime geçmek istiyorsanız bunu yapmanın en iyi yolu LinkedIn veya e-posta yoluyladır. Timothey Krechel'den ve Timothey Krechel'den daha fazla içerik Qvest Digital'in Ürün Öğle Yemeği'nde bulunabilir.
İlgili Bağlantılar
Bölüm ayrıca şu eski podcast bölümlerine de gönderme yapıyor:
Podcast'in güncel sürümü Produktwerker blogunda da mevcuttur: “AARRR Modeli: Korsan Metrikler Ürün Sahiplerine Nasıl Yardımcı Olur?”
(mdo)
Haberin Sonu