Röportaj: Eğitimi sallayalım – Daniel Jung, yapay zeka ile öğrenme vizyonunu yeniden keşfediyor

Saberie

Active member
Duyuru



Matematik videoları milyonları liseden kurtardı. En ünlü Alman matematik yardımcısı Daniel Jung bile uzun süredir makine öğrenimi ve yapay zeka ile ilgileniyor ve bir misyonu var: öğrencilere ve öğretmenlere daha fazla özgürlük vermek için bir okul devrimi başlatmak. Ayda on avroya mal olan bir sonraki kapalı okul yazılımını oluşturmakla ilgili değil: ulusal bir eğitim platformuna ihtiyacımız var.







Daniel Jung eğitime, özellikle de matematiğe heveslidir. 1981’de Remscheid’de doğan Drei-Städt-Eck ve Kuzey Ren-Vestfalya, kariyerini şekillendirdi. Jung, matematik ve spor okurken tenis öğretmeni ve öğretmeni olarak çalışırken ilk şirketini kurdu. İlk döneminde sınavlara hazırlanırken, Amerikalı profesörlerin sözlü derslerini çevrimiçi olarak halka ücretsiz olarak sunan YouTube videolarına rastladı. Çevrimiçi videolarla, yüz yüze derslere ve kendi matematik hocalarından aldığı derslere göre çok daha iyi ve hızlı öğrendi. Böylece Kuzey Ren-Vestfalya, aynı şeyi Almanca olarak deneme fikrine kapıldı. Külçe öğrenme yöntemini kullanarak, birçok öğrencinin hissettiği büyük bir acıyı çözmeyi başardı. Artık sosyal kanalları aracılığıyla milyonlarca kişiye ulaşıyor ve karmaşık matematik konularını her an herkes için anlaşılır hale getirmeyi başarıyor.







Tahtadaki adam eğitimde adaleti savunuyor ve bu ülkede lobisi olmayanlar için kurgu olmayan bir yazar olarak sosyal medyada ve podcast’lerde kamera önünde ve arkasında kavga ediyor: öğrenciler için ama aynı zamanda isteyen yetişkinler için eğitime devam etmek veya eğitime yetişmek istiyorum. Jung, sinir ağlarının arkasındaki matematik de dahil olmak üzere diferansiyel denklemleri ve kesirleri açıklıyor.

Eğitim adaleti için: “Halka hizmet eder”


3.000’den fazla “Mathe by Daniel Jung” videosuna çevrimiçi olarak ücretsiz olarak erişilebilir. Jung sadece sınavları kurtaran “matematik delisi” değildir. Eğitim sistemimizi uzun süre ele aldı ve dört yıl önce insanları yapay zeka yoluyla öğrenmenin dönüşümüne hazırlanmaya çağırdı. Ayrıca heyecan verici içgörüler paylaşıyor.

Aynı zamanda Jung, “İnsanlara ihtiyacınız var” diyor. Hesaplanamayacak kadar çok parası olsaydı, hemen tüm okullar için öğretmen tutardı. Yapay zekayı sürdürülebilir öğrenme için bir hızlandırıcı olarak görüyor. Almanya’da eğitilmiş bir AI asistanı ve burada oluşturulan AI eğitim platformu AIEDN (AI in Education) ile eğitimi dönüştürmek istiyor.

Teknoloji editörü Silke Hahn ile yapılan bir söyleşide, yeni öğrenme yöntemlerinin savunucusunu harekete geçiren coşku aşikardı. Jung, eğitime ücretsiz erişim sağlama sözü verdi ve Almanya’nın aynı şeyi yapması ve yatırımcıların yakında dahil olması umuduyla riski kendisi almaya istekli.

Duyuru

Yeni Öğrenme, Matematik ve Yapay Zeka Üzerine Sohbet


Haberler için hayran duvarı, eğitim eşitliği, aktivist arkadaşları, video ve odaklanmanın büyüsü ve TikTok ve YouTube’a alternatifler hakkında konuştuk. Daniel Jung, okul ve eğitimin yapay zeka yoluyla nasıl değiştiği ve bunun ne tür zorluklar getirdiği konusunda uzun uzun düşündü ve pratik önerilerde bulundu. Röportaj sunucumuza göre, önümüzdeki on iki ay Almanya için, AIEDN projesi için de belirleyici olacak. Almanya, AI eğitiminde yeni standartlar bile belirleyebilir.

Daniel Jung’un bu konudaki düşüncelerini özel bir röportajda detaylı olarak paylaşmak istiyoruz.

Silke Hahn: Merhaba Daniel! Arkandaki o raf nedir, biriktirdiğin eserler?

Daniel Jung: Hayran duvarım. Yaklaşık 20 yıldır yollardayım.

Matematik açıklayıcı videolara ne zaman başladınız?

İlkini 2011’de yüklemiştim. Şimdi 3000’in üzerinde. Son on yılda birçok proje birikti. Ve yapılacak bazı işler var.

Kendimi tanıtayım. Böyle bir video çekerken ne yapıyorsun?

2000’li yıllara ait bir hikayem var.Öğrenim hayatıma paralel olarak buna benzer klasik bir ders verme şekli ile öğrencilere ve öğrencilere bireysel dersler vererek kendi işime başladım. Bu yüzden zaten kafamda kavramsal olarak bir çok öğretim bilgisi vardı. O zaman bile, analog dersleri nerede bir boşluk olduğunu belirleyecek şekilde yapılandırdım. Bilgimdeki boşlukları tahtaya küçük açıklamalarla doldurdum.

Bu kısmı çıkarırsanız, zaten yaklaşık olarak kafanızdadır. Diferansiyel denklemler diyeceğim, bu daha çok çalışmalarınızda yer alan bir konu. Tabii bir de hazırlık çalışmasına bakmak gerekiyor: Ne çekiyorsun, video sekansı nasıl, biraz daha hazırlık var. Ama “Stokastik, lise, hipotez testi” derseniz, kara tahtaya gidip size anında on beş dakikalık video çekerim.

Yani özel olarak bu durum için mi hazırlanıyorsunuz?

Evet, projeler hakkında video çekmek için bugüne kadar hazırlanmam gerekiyor. Bu bir deneyim, geri bildirim, geri bildirim karışımı: Sıfırdan bile üretebileceğim konular var. En yüksek sanat matematikte ispattır. Bazıları için, aklınızdan geçenleri video şeklinde sunmak bir sanattır. Bazı içerik oluşturucular, yüksek kaliteli animasyonlu videolar üretir. Bu bazen haftalarca hazırlık ve üretim gerektirir.

Pratik benim için pratikle geldi. İlk videolar hala deneyseldi: kamera önünde nasıl performans gösterdiğiniz.

Bilgi yolculuğu – MIT ve Stanford’dan ilham aldı


İlk videolarda zaten tarzınız var mıydı yani?

Bir süre, video külçeleri öğretme konseptim, basınçlı besleme ve ezberci öğrenme gibi öğretim konusunda onaylanmadı. Buna nörobilimsel bir şekilde yaklaşırsanız, bir bilgi yolculuğunda en uygun yol şudur: Bir boşluk varsa, gerçekten bir anlayışa varmak için onu kapatın. Elbette mükemmel de değil.

Sana ne ilham verdi?

ABD, MIT ve Stanford’dan ilham aldım. Bir de Telekolleg vardı, belki onu da bilirsiniz.

“Görmeyi öğrenmek” mi? etkin değil. 11. sınıf matematiğini kısa sürede yakalamam gerektiğinde, o zamanlar “Maths by Daniel Jung” yoktu. Neyse ki yanımda bir matematik öğrencisi vardı. Kroketleriniz: Hemen yankılanan bir başarı olmadı mı?

Almanya, 2011 video külçe öğrenme yöntemi için henüz çok erkendi.

Makine öğrenimiyle ne kadar süredir ilgileniyorsunuz?

2019’da ilk kurgu olmayan kitabımı yazdım, Eğitimi sallayalım [Anm. Red.: erschienen 2020]. İçinde, AI, makine öğrenimi, sinir ağları ve öğrenme piramidi hakkında şu anda gördüğünüz tüm grafikleri zaten tanımladım. Dört yıl önce sinir ağlarından bahsediyordum ve hazırlanın dedim. Sinir ağının ne olduğunu, matematiğin bilgisayar bilimi ve biyoloji ile buluştuğu yeri açıklamak için bunu okulda nasıl kullanabilirsiniz? Ve ancak şimdi kitabın da çok erken çıktığını fark ettim.

Mart 2020’de Corona için tam zamanında çıktı. Bir şok olmuş olabilir. Bence geri kalanı “Daniel Jung’un Matematiğini” bekliyordu: şimdi matematik yapıyor – ve genel olarak AI ile ilgilenilmesi gerektiği gibi yapay zeka terimi, makine öğrenimi nedir, derin öğrenme nedir , başka neler var, hangi algoritmalar var? ve ne gibi etkileri vardır. Kitabım tüm bunlarla ilgili.



Haberin Sonu
 
Üst