Okulu yeniden düşünmek: Matematik YouTuber’ları Daniel Jung ve Semantha, AIEDN platformunu oluşturuyor
“Beni bakaloryadan geçirdiğiniz için teşekkürler!” insanlar sokakta Daniel Jung ile karşılaştıklarında muhtemelen en yaygın tepkidir. Eğitim Girişimcisi (Yeni Öğrenim), YouTube’dan birçok kişi tarafından bilinir. Son projesi semantik yapay zekaya sahip, okul çocukları ve merak eden herkesin ücretsiz erişebileceği bir eğitim platformu: prototip artık tamamlandı ve şu anda pilot aşamadaki son aşamalardan geçiyor. Haberler Developer, Jung ile ayrıntılı bir arka plan tartışması yürüttü ve alıntıları bir makale olarak yayınladı (“Röportaj: Eğitimi sallayalım”).
Duyuru
AIEDN: Semantik yapay zeka için 3000 matematik videosu
AIEDN: Eğitim platformunun ilk prototipi, derlenmiş bilgi içeriği ve semantik yapay zeka ile yayınlandı.
(Resim: AIEDN – Eğitimde Yapay Zeka)
AIEDN, başlangıçta Karlsruhe AI start-up ThingsTHINKING GmbH ve Stuttgart Medya Üniversitesi’nin (HDM) Uygulamalı AI Enstitüsü’nün ortak bir araştırma projesidir. Her şeyden önce, semantik AI sistemini eğitmek için 3.000’den fazla matematiksel açıklama videosunu kullanıma sunan ve platform fikriyle uzun süredir ilgilenen Kuzey Ren-Vestfalya’dan matematik youtuber’ın bir girişimidir.
AI Semantha, kısa bir demoda gösterildiği gibi, ilgili video sekansı ve ek betiklerle birlikte hedeflenen öğrenme videoları ile matematik soruları sağlar. Proje yöneticilerine göre “[ist] Matematik sadece başlangıçtır”: Prensip olarak, sistem sadece resmi ve doğa bilimleri için değil, diğer dersler için de çalışır. Matematiksel görevler kullanılarak, avantaj özellikle net bir şekilde ölçülebilir ve değerlendirilebilir. Baden-Württemberg’in durumu fon sağlıyor araştırmasının Kasım 2023’te tamamlanması beklenen ortak araştırma projesi.
Matematiği anlamak: “AI çözümü gösterir”
Jung’un yeni EdTech projesi, yapay zeka ve beyin araştırmacıları ile bir işbirliğidir ve eğitimde devrim yaratabilir. EdTech, Eğitim Teknolojisi anlamına gelir ve AIEDN (Eğitimde AI), AI’nın eğitimde destekleyici kullanımı ile ilgilidir. Geliştiricinin editör ekibi, platform uygulamasını doğrudan test etti ve cebir, diferansiyel denklemler ve atomik molar kütlenin hesaplanması alanındaki matematiksel sorularda ikna edici yardım aldı (fotoğraf galerisine bakın):
Duyuru
Eğitimde Yapay Zeka: AIEDN
AIEDN: Eğitim platformunun ilk prototipi, derlenmiş bilgi içeriği ve semantik yapay zeka ile yayınlandı. Matematik sorularınızı deneyin: app.aiedn.eu (Google hesabı ile).
(İmaj kredisi: AIEDN.com)
AI herhangi bir sonuç üretmez, ancak küratörlüğünü yaptığı videolar ve komut dosyalarında uygun yerleri bulmak için anlamsal bir arama kullanır. Öğrencilerin kendilerini anlamalarından ve çözüme giden yollarından bir şey eksiltmez. Okul sınavında, Baden-Württemberg lisesindeki lise öğrencilerinin uygulamayı yanlarında sınava götürmelerine izin verildi. Daniel Jung’un projesini “bir teknisyen gibi” destekleyen, yapay zeka araştırmacısı ve ThingsTHINKING’in genel müdürü Dr. Sven J. Körner, “Çözüm değil, çözüm geliyor” diye açıklıyor.
Yıllar önce matematik YouTuber’ı, karmaşık matematik sorularını tahtada dakikalar içinde “bilgi külçeleri” şeklinde açıklamak için bir yöntem geliştirdi. Deneyimli bir öğretmen olarak, paranın düşmesi için çoğu zaman bunun bilgideki boşlukları doldurmakla ilgili olduğunu biliyor. Ancak Jung, Haberler ile yaptığı bir röportajda belirttiği gibi, “belirsiz matematikçi”den çok daha fazlasıdır: Almanya’da eğitim eşitliği için savaşır. Formatları ve fikirleriyle, Almanya’daki zamanının genellikle birkaç yıl ilerisindeydi.
Araştırma projesi yapay zeka destekli öğrenmeyi inceliyor
Proje liderleri, Jung’un YouTube ve TikTok’taki açıklayıcı videolarında olduğu gibi, AIEDN (Eğitimde Yapay Zeka) platformunun “her yerde ve her zaman ücretsiz, bire bir öğrenmeyi” sağlaması gerektiğine söz veriyor. YouTube’un aksine, eğitim platformunda dikkat dağıtıcı unsurlar ve kesintiler yoktur. Projeye bağımsız bir bilimsel çalışma eşlik ediyor ve yapay zeka destekli öğrenme materyali keşfinin bilgi boşluklarını doldurmak için uyarlanmasının öğrenmeyi ne ölçüde hızlandırdığını ve öğrenilenlerin uzun vadede korunup korunmadığını araştırıyor.
AIEDN ekibi: Mathias Landhäußer, Daniel Jung, Georg Müller, Abdelmalik El-Guesaoui, Sven Körner (soldan sağa), Jung hariç tüm semantha/thingsTHINKING çalışanları
(Resim: Sven Körner)
Remscheider ve meslektaşları pilot aşamaya iyimserlikle girdiler. Yerel basında bildirildiği üzere, test kullanıcılarından gelen geri bildirimler kısmen coşkuluydu (“AI ile, hile yapmak aniden bunun bir parçası oldu”, Heilbronner’ın Şubat 2023’teki girişi). Jung, uzun süredir makine öğrenimi ve yapay zeka ile ilgileniyor. Dört yıl önce kurgusal olmayan kitabı “Eğitimden Sallayalım”da, insanları eğitim sisteminin yapay zeka yoluyla dönüşümüne hazırlanmaya çağırdı. Yapay zeka daha çok bir amaca ulaşmak için bir araçtır, çünkü Jung için odak noktası insanlardır: bilgi edinmek isteyenler ve onu aktaranlar. Kavramı “güvenilir öğretmen” olarak adlandıran Jung, “Dikkatli içerik güven oluşturur” diyor.
Matematik, fizik, bilgisayar bilimi, kimya, biyoloji için özel forumlarla genişlemenin bir sonraki aşaması
Jung için, birçok öğrencinin karşılayamayacağı bir sonraki kapalı okul yazılımını “ayda on sterline” inşa etmemek önemlidir. Projesi, eğitim eşitliğine kendini adamıştır ve YouTube matematik videoları gibi, tüm içeriğin kullanıcılar için ücretsiz olması gerekir. Uzun vadede AIEDN, diğer öğretmenlerin videolarını da bir araya getirmeli ve ayrıca, örneğin vergilendirme ve finans alanında, profesyonellerin denenmiş ve test edilmiş açıklayıcı videoları aracılığıyla gençlere yalnızca rehberlik sağlamayan içerik toplamalıdır.
Bir sonraki genişleme aşamasında, Daniel Jung’un uzman forumları, eski ana platform Mathefragen.de’ye ek olarak, bilgisayar bilimi, fizik, kimya ve biyoloji sorularıyla ilgili forumlara da bağlanacak; öğrenme, ancak şüphe durumunda insan öğretmenlerden de destek. Çeşitli üniversite kurumlarıyla işbirliği planlanmaktadır, örneğin LMU Münih’in eğitim araştırma departmanı katılımını şimdiden onaylamıştır. AIEDN platformunun sadece kitaplardan ve videolardan öğrenmekten daha iyi bir anlayışa yol açıp açmadığı, öğrenme etkisi araştırmasının konusudur. Kurgusal olmayan “Yeni Öğrenme Anlamı Anlamak” kitabının yazarı olan beyin araştırmacısı Henning Beck, çalışmayı HDM adına denetliyor.
Önerilen editoryal içerik
İzninizle, buraya harici bir YouTube videosu (Google Ireland Limited) yüklenecek.
Her zaman YouTube videoları yükleyin
YouTube videosunu şimdi yükleyin
Dr Sven J. Körner: “Hiçbir fikriniz yok!” – Üniversite: Gelecek Festivali 2023, Yapay Zeka ve Teknoloji
Vizyon sahibi yatırımcılar aranıyor.
Her şey birbiriyle bağlantılı ve bundan daha önemli olamazdı: Başarılı bir bilgi yolculuğu, okul ve üniversite dereceleri ve eğitimin kendisi Almanya’da uzun vadede sahip olduğumuz en değerli varlıklardır, diye vurguladı Jung bir röportajda. Ortaya çıkan sanayisizleşme göz önüne alındığında, eğitimin önemi artmaya devam ediyor. Okul sistemini devirmek istemiyor, bunun yerine öğretmenlere ve öğrencilere öğretmek, sınavlara hazırlanmak, bilgi açlığını derinleştirmek ve uyandırmak için uygun yeni bir araç vermek istiyor. Anlayış, cüzdandan veya sosyal arka plandan bağımsız olmalıdır ve yapay zeka ile anlama yolu hızlandırılabilir.
Jung’un vizyonu, Almanya’nın AI eğitimi alanında vurgu yapabileceği ve hatta belki de yeni standartlar belirleyebileceği, Almanya çapında bir platformdur. Odak noktası, Almanya’da değer yaratma ve içeriğin şeffaflığıdır. Proje, kar amacı gütmeyen bir anonim şirket olarak araştırma projesinden ayrılıyor. Örneğin, şirketler ve şirketler için yaşam boyu öğrenme ve çalışanlar için dahili ileri eğitim alanındaki teklifler yoluyla reklam vermeden para kazanmak veya platformdan para kazanmak istiyor. Jung ve proje ortakları şu anda vakıflar ve potansiyel yatırımcılarla görüşmelerde bulunuyor ve yüksek kaliteli, derlenmiş bilgi içeriğiyle ulusal bir açık erişim eğitim platformunu desteklemek isteyen destekçiler arıyor.
Önerilen editoryal içerik
İzninizle, buraya harici bir YouTube videosu (Google Ireland Limited) yüklenecek.
Her zaman YouTube videoları yükleyin
YouTube videosunu şimdi yükleyin
Açılış Konuşması, Daniel Jung: “Eğitimsel Adalet ve Geleceğin EdTech Tutkusu” – Startup Academy WHU
AIEDN 1.0: Heilbronn AI Festivalinde Sunum
Teknik editör Silke Hahn ile yaptığı bir arka plan tartışmasında Jung, aklında ne olduğunu, yapay zeka platformunu neden eğittiğini ve hangi fırsatların yanı sıra eğitim sektöründe yapay zeka açısından gördüğü eylem ihtiyacını ayrıntılı olarak açıklıyor. Almanyada:
Heilbronn’daki AI Festivalinde Jung ve Körner, AIEDN’nin 1.0 sürümünü sunacak. KI Festivali 1 ve 2 Temmuz tarihlerinde gerçekleşir – program bilgi, spor, müzik, sergi ve yeme-içme içerir, giriş ücretsizdir. Merak ediyorsanız site üzerinden fikir edinebilir ve doğrudan Daniel Jung ile fikir alışverişinde bulunabilirsiniz. AIEDN hakkında daha fazla bilgi proje web sitesinde mevcuttur. AIEDN prototip uygulamasına da ücretsiz olarak erişilebilir ve matematik sorularıyla test edilebilir.
Not: Yazılım şu anda hala alfa sürümündedir.AIEDN ekibine göre geri bildirim almaktan mutlular.
güncellemeler
06/24/2023
19.30
Saat
Haberler’nin Daniel Jung ile yaptığı “Let’s rock education” röportajı yayınlandı, bağlantı eklendi.
(onun)
Haberin Sonu