Leonardo, yeşil uçuşun geleceğine öncülük ediyor. Temiz Gökyüzü programı, Temiz Havacılık olur

VividLol

New member
Leonardo, Avrupa endüstrisini rekabetçi tutarken hava taşımacılığının çevresel etkisini azaltmak için teknolojilerin geliştirilmesi üzerinde çalışmak amacıyla araştırma programını en başından destekleyerek Temiz Gökyüzü girişiminin tasarlanması ve uygulanmasına katıldı.

Clean Sky 2 kapsamında Leonardo, gösteri platformunun geliştirilmesinde liderlik pozisyonuna sahiptir. Yeşil Bölge Uçağı ve Yeni Nesil Sivil Eğimli Rotor (NGCTR). Program, yaklaşık yüz İtalyan KOBİ’si de dahil olmak üzere Avrupa havacılık endüstrisindeki seçkin isimlerin birçoğunu içermektedir; hepsini koordine etmek şirket için büyük bir zorluktur, ancak aynı zamanda Avrupa Komisyonu’nun yönetim becerilerini takdir ettiğini gösteren bir onurdur.

Entegre teknolojik platformlar, uçuş mekaniğinden yerleşik sistemlerin elektrifikasyonuna, aviyoniklere, inovasyona ve yapılara ve üretken süreçlere kadar tüm ana disiplinlerde 30 teknolojiyi belirlemek için analiz edilen yaklaşık 80 etkinleştirme teknolojisine dayanmaktadır. Bunlar, bir dizi test altyapısı aracılığıyla uçuş simülatörleri ve göstericiler olarak geliştirilecek.

Clean Sky 2 kısa bir süre önce İsveç Havacılık ve Uzay Derneği tarafından Stockholm’de düzenlenen 33. ICAS (Uluslararası Havacılık Bilimleri Konseyi) Kongresi’nde sunulan havacılık endüstrisindeki Uluslararası İşbirliği için prestijli “ICAS Von Karman Ödülü”ne layık görüldü.

Kurul, yeni Temiz Havacılık programı kapsamında, gelecek nesil sürdürülebilir hava taşıtlarına güç sağlamak için yenilikçi çözümler araştıran ve iklim açısından nötr bir gelecek için AB Yeşil Mutabakat emellerini destekleyen 20 projeye toplam 700 milyon avroluk finansman sağlanmasını onayladı.

20 başarılı proje, 3 itici güç etrafında inşa edilen “Temiz Havacılık Stratejik Araştırma ve İnovasyon Gündemi (SRIA)” tarafından detaylandırılan 14 konuyu kapsamaktadır:

Hidrojenle çalışan hava taşıtı, Hibrit Elektrikli Bölgesel (HER) hava taşıtı ve Ultra Verimli Kısa ve Orta Menzilli (SMR) hava taşıtı.

Projeler, 2030’da en az %30 sera gazı (GHG) emisyonunu azaltan sürdürülebilir bir havacılık için Avrupa Yeşil Mutabakat hedeflerine ulaşmak için yıkıcı teknolojiler sağlayacak ve uçak çözümleri Gelecek’de hizmet içi filonun %75’ine kadarını değiştirebilecek.

Clean Aviation JU’nun kurucu üyesi Leonardo, kazanan teklife liderlik ediyor “Hibrit-Elektrikli Bölgesel Uçak” (HERA), hibrit elektrikli tahrikli bölgesel hava aracı konseptinin tanımını ve sorunsuz hizmet içi operasyonuyla ilgili yıkıcı teknolojileri entegre eden ilgili performansları hedefleyen 48 ortak dahil. HERA ayrıca, hizmete giriş (EIS) orta noktasına sahip gerçek bir ürün üzerinde uygulamaya hazır hale getirmek için Temiz Havacılık’ın ikinci yarısında planlanan bu tür teknolojilerin ve uçak testinin gerçek ölçekli gösteriminin ve kullanımının temel özelliklerini de tanımlayacaktır. önümüzdeki on yıl.

Leonardo, önemli bir teknoloji ortağıdır ve düşük emisyonda bölgesel veya kısa orta menzilli (SMR) bir hava aracı için gerekli olan düşük emisyonlu uçaklar için eksiksiz kilit teknoloji etkinleştiricileri setini geliştiren 7 kazanan teklifte uçak entegratörü rolünden yararlanır.

Temiz Havacılık’ın bu ilk çağrısındaki Leonardo’nun başarısı, ister sabit kanatlı ister rotorlu taşıt olsun, bölgesel ve kısa menzilli segmentlerde sürdürülebilir bir havacılığa yönelik güçlü taahhüdünü ve Avrupalı ortaklara sunulan yüksek kaliteli teknik katkıyı teyit ediyor.

Kazanan teklifler, Avrupa’nın en iyi bilimsel, teknolojik ve endüstriyel mükemmelliğini ve havacılıkta AB liderliğinin beceri temelini toplar. Teklifler, Temiz Havacılık Stratejik Araştırma ve İnovasyon Gündeminde (SRIA) tanımlandığı gibi, sera gazını azaltmaya yönelik yıkıcı fikir ve teknolojilerin tasarlanmasını ve uygulanmasını hızlandırmak için yapılandırılmış bir işbirliği çalışma çerçevesinde çalışacaktır.
 
Üst