Kitap İncelemesi: Blender ve Godot ile Oyun Geliştirme

Saberie

Active member


  1. Kitap İncelemesi: Blender ve Godot ile Oyun Geliştirme

Kumsal Obuz
Blender ve Godot ile oyun geliştirme
Packt, Eylül 2022
330 sayfa, 24,99 EUR’dan başlayan fiyatlarla (basılı ve e-kitap)
ISBN: 9781801816021


Birçok geliştirici kendi oyununu yapmayı hayal eder. “Blender ve Godot ile Oyun Geliştirme” ile Packt, 3D oyunlara yönelik geliştiricilerin ihtiyaçlarını dikkate alan bir ders kitabı çıkarıyor.

Üç boyutlu modellerin oluşturulması çoğu zaman ciddi bir engel teşkil etmektedir. Birinci bölümde yazar Kumsal Obuz kısa ama yeterli bir bira fıçısı maketi yaparak Blender kullanımını gösteriyor. İncelemeyi yapan kişiye göre, bu noktada “poli sayısı” ve yüksek poli modelleriyle (anahtar kelime performansı) ilişkili dezavantajlar hakkında da bilgi içermesi övgüye değer.

Aşağıdaki bölümlerde, bira fıçısı dinamik olarak oluşturulmuş renkleri, malzemeleri, dokuları ve hatta dokuları tanıtmak için kullanılır. Yalnızca 50 sayfalık bu alt bölümün uzunluğu nedeniyle, gölgelendirici programlamanın kapsamlı bir açıklamasının yerini alamayacağını söylemeye gerek yok. Aşağıda, Blender’da oluşturulan sahnenin ışıklandırması ve Blender’da uygulanan animasyon motorunun kullanımıyla ilgili hususlar yer almaktadır.




Kitap İncelemesi: Blender ve Godot ile Oyun Geliştirme




(Fotoğraf: Packt)



Blender’dan Godot’ya


Unity oyun motoru, oyun geliştirme sürecini kökten değiştirdi: sahnelerin önceden elle kodlandığı yerde, Unity her “oyun çalışma durumu” için özel bir sahne sağlıyor. Godot, Unity sayesinde sıklıkla kullanılan bu prosedüre dayanmaktadır. Öğreticinin bir sonraki aşaması, Godot’a yanıt veren ve Blender’da iyi görünen bir sahne yapmakla ilgili. Dışa aktarma sihirbazının doğru şekilde nasıl kurulacağına ilişkin ipuçlarına ek olarak, Obuz içe aktarılan sahnelerin nasıl işleneceğini ve ses efektlerinin nasıl yazılacağını açıklar. İncelemeyi yapan kişi, arka plan müziği için en uygun biçimde hangi formatın kullanılacağına ve medya yürütücünün nasıl yapılandırılacağına ilişkin değerlendirmeleri övgüye değer bulmaktadır.

Oyundan antrenmana



Obuz, Blender ve Godot’nun işleyişini tanıttıktan sonra örnek bir oyun yapmaya devam ediyor: Clara’s Fortune olarak bilinen işaretle ve tıkla oyunu, çalışmanın 164. sayfasından itibaren okuyucuları meşgul edecek.

Bu bölüm, kahramanın daha sonra stres atabileceği gerçek seviyenin yaratılmasıyla başlar. Yazar, geliştiricilerin Godot’taki seviyeyi tek tek parçalardan bir araya getirmelerine izin verir; bu, doğrudan bir Blender kaynağından içe aktarmaktan çok daha yüksek bir eğitimsel eğitim değeri anlamına gelir.

Manuel aydınlatma oluşturma, çeşitli üst düzey gölgelendirici efektleri gösterir. Bu bağlamda, hemen hemen tüm bölümlerin sonunda okuyucuların kendi deneyimlerini derinleştirmelerine olanak tanıyan edebiyata yapılan göndermeler olduğu olumlu bir şekilde vurgulanmalıdır.


Kullanıcı arayüzleri ve etkileşim


Durum ekranı olmayan bir bilgisayar oyunu savaşın sadece yarısı olduğundan Godot, ders kitabında kapsamlı bir şekilde açıklanan yerleşik bir GUI yığını sunar. Durum ekranının ayarlanması, çeşitli kameraları kullanma yönünde bir “dönme” ile sonuçlanır, çünkü kahramanınızın seviyeleri gerçekçi bir şekilde görmesine izin veremezseniz, oyunun grafiklerinin çoğunu bir hiç için yaratmış olursunuz.

Son perde, çeşitli animasyonların ve ses efektlerinin uygulanmasıdır: çalışma, geliştiricileri oyunları için esnek bir mimari oluşturmaya teşvik etmek için olay veri yolunu da ele alır.

Sıradaki ne?


Bu noktada eksik olan tek şey, teslim edilecek bir .exe dosyası almak için Oluştur düğmesine tıklamak. Modern oyun motorlarının kullanıcılarının (gözden geçiren kişi burada açıkça Godot’yu dahil ediyor) bu noktada daha fazla dikkate alması gerekiyor: Çalışma, çeşitli dışa aktarma ayarlarını ayrıntılarıyla anlatıyor ve ayrıca kavramları test etmek ve kontrol etmek için son derece önemli olan beta testçilerinin nerede olabileceğini araştırıyor. kurmak.

Sonuç olarak, Godot motorunun kullanımının özellikle hızlı veya özellikle etkileyici sonuçlara yol açtığı yaklaşık iki sayfalık türlerin bir listesini takip eder. Obuz, ilgili türde özellikle yararlı olan ve sonraki eğitim önlemleriniz için bir giriş noktası görevi gören motorun “yapı taşlarını” sunar.

Buna değer mi?


İster Unity ister Godot olsun, özel ilgi motorlarının nispeten az genel programlama bilgisi sağladığına şüphe yok. Ancak Godot’ta karar kıldıysanız veya motorun ihtiyaçlarınıza uygun olduğunu düşünüyorsanız, burada başlangıçlar ormanında bir rehber bulacaksınız. Motorun tam bir tartışması 330 sayfaya sığmaz, ancak yalnızca belgelerle başlamak çok daha fazla iş olacaktır. İncelemeciye göre, bir satın alma tavsiyesi bu nedenle tamamen haklı.

Tam Hanna
2004 yılından beri PDA’lar ve elektronik ile uğraşmaktadır. Şu anki odak noktası, bilgi teknolojisinin disiplinler arası uygulamalarıdır.



(Mayıs)



Haberin Sonu
 
Üst