İki Hawaii Adasında E-Bike Bliss

CountryRoyal

Global Mod
Global Mod
Hawaii’nin Lanai adasındaki Four Seasons’ta çalışan Robin Underberg, “Ah, hayır,” diye uyardı bizi. “Oraya binmiyorsun.”

“Orada” Lanai Şehri vardı ve ona giden yol o kadar sarptı ki, başaramayacağımızdan endişe etti. Maui’nin batısındaki bu kırsal adada Hulopo’e Körfezi’nde şnorkelle yüzdükten sonra kuruyordu. Arkadaşım John Ostendorff ve ben de sabahın çoğunu orada şnorkelle yüzerek geçirmiştik, bisikletlerimiz bir rafa kilitlenmiş, zihinlerimiz gece yarısı balık bulutlarında boğulmuştu. Ama artık acıkmıştık.

Yaklaşık 3.300 sakiniyle, 145 mil karelik Lanai, Hawaii’nin en az nüfuslu adalarından biridir. Bayan Underberg, temelde iki öğle yemeği mekanı olduğunu açıkladı – ikisi de adanın tek kasabası olan Lanai City’de, 1922’de sanayici James Dole tarafından sisli dağlık bölgelerde inşa edilen eski bir Hawaii Ananas Şirketi kasabasında bir fırın ve bir meczup. Her iki yerde de yemek yemek için 1.700 dikey fit yukarıya altı mil gitmemiz gerekiyordu. Çoğu ziyaretçi limandan bir servis kiralar. Bayan Underberg, orada bisiklet sürerken gördüğü tek kişinin “süper sporcular” olduğunu söyledi.

John ve ben harika atletler değildik, ama başka türden sert adamlar değildik: elektrikli bisikletli babalar — ve canımız sıkılmıştı.


“Umarım iyi e-bisikletlerdir,” dedi Bayan Underberg ve bir düğmenin püresi ile ayrıldık.

John ve ben buraya iki tekerlek üzerinde iki adayı, Maui ve Lanai’yi keşfetmek için gelmiştik, ikincisi bisikletlerimizin neler yapabileceğini görmek için ısınmaktı. Ana hedefimiz, adanın batı ucunun etrafındaki 60 millik bir halka olan Maui’nin Batı Maui Döngüsü’nü ve bulutlarla örtülü 5.788 metrelik Batı Maui Dağı’nı sürmekti.

Güzergah bizi, San Francisco’dan uçtuğumuz kuzey-merkez Maui’deki Kahului’nin dönen trafiğinden saat yönünde ve ardından kuzeyde, Lanai’ye yapılacak bir günlük gezi için atlama noktası olan Lahaina’nın eski balina avlama limanına götürecekti. Maui’ye geri döndüğümüzde, Kapalua’nın popüler plajları boyunca ve Honolua Körfezi’ndeki birinci sınıf sörfün üzerinde, ışıltılı Kaanapali tatil beldelerini geçeceğiz. Güzergahın tamamı, çoğu Kahekili karayolunun muhteşem, kıvranan, kuzeydoğu bölümünü takip eden 20 millik bir alanda yaklaşık 4.100 fit tırmanış içeriyor, ancak “otoyol” gülünç. Burada kaldırım inip kalkıyor, yamaçlardan yukarı, vadilere iniyor ve uçurumların etrafında kıvrılıyor. Bazen bir kaldırımdan biraz daha geniştir. Arabada korkutucu. Bir e-bisiklette mutluluktur.

Ciddi yol bisikletçileri tüm döngüyü dört saatten daha kısa bir sürede sürebilir. Onu sürmek ve Maui ve Lanai’yi keşfetmek için beş günümüz vardı. Ve kar amacı gütmeyen Adventure Cycling, bu bölgelerde bisiklet gezileri sunarken, John ve ben kendi planladığımız bu macerayı benimsedik.

Bahar tatiliydi ama mucizevi bir şekilde Lahaina’daki Pioneer Inn’de iki gecelik bir oda buldum. Son iki gece çiftliklerde ve çiftliklerde kamp kuracaktık. Bir ülkü senaryosunda, Lahaina’yı üs olarak kullanır ve oradan günübirlik geziler yapardım.


E-bisikletlerle, bisikletlerin motorları bacaklarımızı ve ciğerlerimizi fazladan ağırlığın yükünü taşımaktan kurtaracağından bagajlarımızı kolayca taşıyabilirdik. Dalgalarla hırpalanmış uçurumlar, lav kayalarıyla çevrili koylar ve zebra güvercinleri ve kızıl tepeli kardinallerle uçuşan yemyeşil yamaçlar bize eşlik ederdi.

West Maui Loop, 4.000 feet’in üzerinde tırmanma içerir ve bu, bir e-bisikleti yokuş yukarı zorluklarla başa çıkmak söz konusu olduğunda çekici bir teklif haline getirir. Ayrıca, bisikletlerin motorları, bacakları ve ciğerleri, vites ve bagajın ağırlığını taşımanın yükünü taşımaktan kurtarır. Kredi… The New York Times için Daejas Fallas

Macera başlar

Kahului’ye önceki sabah vardık. Eski bir Uyuşturucuyla Mücadele İdaresi helikopter pilotu olan Lee Chamberlain bizi karşıladı.

Birkaç yıl önce, Bay Chamberlain ve eski bir teknoloji girişimcisi olan eşi Saman Dias, yetkilileri Maui’nin yollarında elektrikli bisikletlere izin vermeye ikna etmeye yardımcı oldu. Bugün bir elektrikli bisiklet kiralama şirketi olan RideSmart Maui’yi işletiyorlar ve Maui’yi daha bisiklet dostu hale getirmeye adanmış iki kar amacı gütmeyen kuruluşun bulunmasına yardımcı oldular. Her hafta yaklaşık 450 dolara e-bisiklet kiralayabiliriz. Çoğu insan Lahaina’ya servisle gider ve orada bisiklet kiralar, ancak John ve ben bisikletleri havaalanına teslim etmek için 150 dolar ödedik.

Makineler sadece onlara bakarken eğlenceli çığlıklar atıyordu. John, yan çantaları için arka raflı bir hibrit kiraladı. Spor çantam için genişletilmiş arka platformlu bir kargo bisikletine gittim. Her iki bisiklet de, pedal çevirdiğinizde canlanan 750 watt’lık güçlü, arka göbek motorlarına sahipti. Ne kadar yardım alacağınız – zar zor fark edilmekten saatte 20 milden fazla zahmetsizce roket atmaya kadar – gidondaki düğmeler tarafından kontrol edilen ayarlara bağlıdır. Her motor, herhangi bir standart fişe uyan bir şarj cihazıyla yeniden şarj edilebilen bir Pringles kutusu büyüklüğünde (ancak oldukça ağır) 48 voltluk bir pilden güç alır. Pil ömrünü yönetmek çok önemli ve ben ömrüm boyunca istesek de tüm döngüyü bir günde yapabilirdik. Yaklaşık 19 amper saatlik güçle, piller 50 mil dayanabilir, ancak içine girdiğimiz engebeli arazide bunun yarısını almaktan mutlu oluruz.

Yukarıdaki Lee Chamberlain ve eşi Saman Dias, yetkilileri Maui’nin yollarında elektrikli bisikletlere izin vermeye ikna etmeye yardımcı oldu. Bugün, bir elektrikli bisiklet kiralama şirketi olan RideSmart Maui’yi işletiyorlar. Kredi… The New York Times için Daejas Fallas

Bay Chamberlain, “Bataryayı valfli bir su deposu gibi düşünün,” diye açıkladı. O valfi ne kadar çok açarsanız motor size o kadar yardımcı olur dedi. “Ama o kadar çabuk tükenecek.”

Bu olursa pedal çevirebilirdik, ancak her yüklü bisikletin 100 pounddan daha ağır olduğu, evdeki normal bisikletimden beş kat daha fazla çaba sarf etmek acımasız olurdu.


John ve ben havaalanı banyosunda şort giydik ve adanın batı yakasındaki Lahaina’ya çoğunlukla düz olan 27 millik bir yolculuğa başladık.

Kahului, Maui’nin ticaret merkezi olarak hizmet veriyor ve korkunç trafikle birlikte dışarı çıkmak stresli. Şehri kiteboard ile ünlü yapan ticaret rüzgarları arkamızda uğuldadı ve valf zar zor açıkken bizi yaklaşık 25 mil hızla sürükledi. Geleneksel bir motorcu karşı omzunda rüzgara karşı mücadele etti, başı acı içinde gidonun üzerine eğildi.

1901 yılında inşa edilen ve şimdi Best Western’e ait olan Pioneer Inn, West Maui Loop’ta bisiklet sürmek için iyi bir üs görevi görür. Kredi… The New York Times için Daejas Fallas

Yol Ma’alaea Körfezi’ni sardı ve tembel dalgalarla kaplı kumsallar boyunca ve devasa maymun pod ağaçlarının kolları altında ilerledik. 23 mil civarında Kai Hele Ku Caddesi’nden aşağı eğildik ve Lahaina’nın ana caddesi olan ve açık hava restoranlarından müziğin döküldüğü Front Street’e doğru yol aldık. Kısa süre sonra John ve ben Maui’deki en eski sürekli çalışan otel olan 34 odalı Pioneer Inn’deki check-in masasına gittik.

Her gece yakmak için 280 dolarım olsaydı orada bir ömür kalabilirdim. 1901’de inşa edilen ve şimdi Best Western’e ait olan Pioneer, sütunları ve azalan ışıkta sürüş sonrası mai taileri daha iyi emmek için beyaz sallanan sandalyeleri olan iki katlı bir sundurmaya sahip bir yüzyıl başı havasına sahiptir. Spencer Tracy ve Katharine Hepburn bu handa kaldı. 1893’te Amerikan yanlısı güçler tarafından devrilen Hawaii’nin son kraliçesi Liliuokalani’nin de bunu yaptığı bildirildi.

Resepsiyon memuru Patti, myna kuşları gölgelikten topluca ciyaklarken, hanın avlusunda bazı vidalı çam ağaçlarının yanında bisikletlerimizi şarj etmemize izin verdi. Piller yalnızca dörtte bir oranında azalmıştı ama ikimiz de bundan pek umutlu değildik. Sabah saat 6’da, balinalarla dolu sularda 50 dakika uzaklıktaki tepelik Lanai’ye feribot yolculuğu yaptık.

Macera Bisikletçiliği için Hawaii’de bisiklet turları tasarlayan bir bisiklet rehberi olan Steve Powell, “Lanai’nin eski Hawaii’si” dedi bana daha önce. “O tepeye çıkarken iyi eğlenceler.”

Cook çamları, Lanai adasındaki Lanai Şehri’ne giden yolu kaplar. Kredi… The New York Times için Daejas Fallas

Tepeden Lanai Şehri’ne

Şnorkelle yüzdükten sonra, Lanai Şehri’ne yolculuk bulanık geçti. İlk başta valfi idare ederken dikkatli davrandım, elektrik desteğini kendi başıma üretebildiğim şeye saatte birkaç kilometre daha ekleyen 5’te 2 ayarında bıraktım. Bisiklete binme yılları bana, daha sert bir viteste daha az devirle pedalları ezmek yerine pedal çevirmek nispeten kolay bir viteste oldukça yüksek bir kadansta (örneğin dakikada 70 devir veya daha fazla) pedal çevirmenin bacaklarınız için en verimli olduğunu öğretti. . Bir e-bisiklette bu matematik aptalca.

“İşte başlıyoruz!” John bağırdı. Bisikletini en hızlı vitesle en yüksek ayara çıkardı ve kara göğe doğru yükselirken hızla uzaklaştı. Ben de aynısını yaptım. Bisiklet aniden uyanan bir ejderha gibi altımda dalgalandı. Uzun sıralar direğe dümdüz Cook çamları, kırbaçlanan yolu kapladı. Eski bir yanardağın kenarına ve Palawai Havzası’nın geniş çalılıklarına yumruk attık, burada yardımı 3’e düşürdüm.

Blue Ginger Café’deki tavuk katsu, Lanai adasındaki Lanai Şehri’ne giden zorlu tepeye tırmanmak için iyi bir nedendir. Kredi… The New York Times için Daejas Fallas

Adanın dünyanın en büyük ananas üreticisi olduğu zamanlarda bir çamaşırhane olan ve sadece nakit karşılığı olan Blue Ginger Café’ye vardığımızda yağmur başladı. “Days of Our Lives”ı izlerken içeride tavuk katsu ve taze pişmiş yapışkan çörekler yerken oturduk. Feribota geri döndüğümüzde, piller sadece 20 mil içinde yüzde 80 azalmıştı.

Maui’de iki yolculuk

Ertesi günkü rota kısaydı, Lahaina’dan Napili yakınlarındaki Ironwood Çiftliği’ne sadece yaklaşık 1000 fit tırmanışla 11 millik bir itişti. Saat 11’de golf sahalarını ve Black Rock Beach gibi popüler noktaları geçiyorduk. Andrew Doughty, “Maui Revealed”da “Lahaina”nın görünüşe göre “acımasız güneş” anlamına geldiğini yazıyor ve nedenini çabucak öğrendik. Güneş bir örs gibi miğferlerimizin üzerine düştü.


2022’yi Tanımlayacak Seyahat Trendleri

Kart 1 / 7


İleriye bakmak. Dünyanın dört bir yanındaki hükümetler koronavirüs kısıtlamalarını gevşetirken, seyahat endüstrisi bu yılın seyahatin geri döndüğü yıl olmasını umuyor. İşte beklenenler:


Hava yolculuğu. Geçen yıla kıyasla çok daha fazla yolcunun uçması bekleniyor, ancak yurt dışına seyahat ediyorsanız yine de en son giriş şartlarını kontrol etmeniz gerekecek.


Konaklama. Pandemi sırasında birçok gezgin kiralık konutların sunduğu mahremiyeti keşfetti. Oteller, şık uzun süreli konaklama tesisleri, sürdürülebilir seçenekler, çatı barları ve ortak çalışma alanları sunarak yeniden rekabet etmeyi umuyor.


Kiralık arabalar. Şirketler hala filolarını genişletemediğinden, gezginler daha yüksek fiyatlar ve daha yüksek kilometreli eski arabalar bekleyebilirler. Alternatif mi arıyorsunuz? Araba paylaşım platformları daha uygun fiyatlı bir seçenek olabilir.


Gemi yolculukları. Yıla inişli çıkışlı bir başlangıca rağmen, Omicron’un yükselişi sayesinde gemi seyahatlerine olan talep yüksek kalmaya devam ediyor. Lüks keşif seferleri şu anda özellikle çekici çünkü genellikle daha küçük gemilerde seyrediyorlar ve kalabalık yerlerden uzaklaşıyorlar.


Hedefler. Şehirler resmen geri döndü: Gezginler, Paris veya New York gibi bir metropolün manzaralarına, ısırıklarına ve seslerine dalmak için can atıyor. Daha dinlendirici bir zaman için, ABD’deki bazı tatil köyleri, bir tatil planlamanın tahminini ortadan kaldıran neredeyse her şey dahil bir modele öncülük ediyor.


Deneyimler. Cinsel sağlığı merkeze alan seyahat seçenekleri (çiftlerin inzivaya çekildiklerini ve yakınlık koçlarıyla deniz kıyısındaki seansları düşünün) popüler hale geliyor. Bu arada, eğitim eğilimi olan geziler, çocuklu aileler tarafından giderek daha fazla aranıyor.


Maui, bir ali’i veya şef tarafından yönetilen kendi krallığının önceydi. Bu, 1800’lerin başında, Büyük Ada’dan bir savaşçı şef olan Büyük Kamehameha’nın, 1770’lerin sonlarında Kaptan James Cook’un ardından gelen tüccarlardan temin edilen silahlar yardımıyla adaları egemenliği altına almasıyla sona erdi. Kısa süre sonra Amerikalı yerleşimciler adaların sandal ağacı hazinelerini topluyor ve büyük şeker tarlaları dikiyorlardı. Son plantasyon 2016’da yüzlerce işten çıkarmayla kapandı.

Batı Maui’de yolda. Kredi… The New York Times için Daejas Fallas

Bugün eski bir servis yolu hala Maui ve John’un batı kenarı boyunca uzanıyor ve bunun bir kısmını Kaanapali’deki ana yolun dışındaki bir kavşağın hemen kuzeyinde buldum. Şimdi terkedilmiş olan bu yol, bir gün, Ukumehame Sahil Parkı’ndan Batı Maui’nin kuzey ucundaki Lipoa Noktasına – bir bisikletçinin arabasız rüyası – 25 mil uzunluğunda önerilen bir yol olan West Maui Greenway’in bir parçasını oluşturabilir.

10 mil civarında John ve ben, adanın son binicilik çiftliklerinden biri olan Ironwood Ranch’e doğru yaklaşık 600 dikey fit boyunca istikrarlı bir şekilde tırmanan toprak bir yola saptık. Sahibi Kimo Harlacher, atlara yardım etmemiz karşılığında bir ahırda bisikletleri şarj etmemize ve bir Java erik ağacının altında bir çardakta hamak kurmamıza izin verdi. Elektrikli dağ bisikletlerini, gezginlerin bu yıl içinde kamp yapabilecekleri okyanusa bakan çimenli bir noktaya sürmek için kullandık. Yaban domuzları narenciye ağaçlarının etrafını karıştırdı.

Ertesi gün, binicilik muhteşem, zor ve ödüllendiriciydi: bir kalp krizinin yükseklik profilini taşıyan uzak bir yolda 3.500 fit yukarı ve aşağı tırmanışla pilleri tüketecek 22 millik bir destan.

Kahekili Otoyolu haline gelen Honoapiilani Otoyolu, arabaları sürünmeye getirecek kadar sıkı virajlara sahip. Üç saat boyunca John ve ben Batı Maui’nin kuzey ucunun etrafından dolandık, yol bazen o kadar daralıyordu ki, uçurumlar ve yağmur ormanları ortadaki şeridi sıkıyordu. Nakalele Hava Deliğini geçtik ve elektrik desteğiyle bile bizi soluksuz bırakan kısa, sağlam bir tırmanış olan “duvara” tırmandık. Gürleyen koyları ve sarp kayalıkları ortaya çıkaran kör köşeleri yuvarladık. Muzlu ekmek tezgahları, çiftlikler ve zamansız köyler vardı.

Birkaç noktada, arabaların geçmesine izin vermek için kenara çektik ve sonra bu arabaların karşıdan gelen arabalarla karşılaşmasını ve kimin önce geri döneceğine dair bir oyunun başladığını izledik. Alize rüzgarları yüzümüzü açıkta kalan kıvrımlarda dövdü, sonra vadilerin ve drenajların köşelerini yuvarlarken bir fısıltıya dönüştü. Motor eğimli bir şekilde inerken gidonumdaki pille çalışan sayaç azaldı. Yokuş aşağı hızlı ve heyecan verici geldi ve bisikleti virajlara doğru eğdim. Sadece bu bölüm için Maui’ye uçabilirsin.

O gece, son gecemiz, Grammy ödüllü bir müzisyen olan George Kahumoku, Jr.’ın çiftliğinde kamp kurduk. Bağış için – adanın evsizlerini beslemeye yardım ediyor – ziyaretçiler hafta sonları kahvaltı ve müzik için buraya gelebilir, ancak konuklar genellikle burada kalamaz. Oregon’daki memleketimden geçen bir turdan yeni döndüğü için bize izin verdi ve taro tarlalarına bakmak için yardıma ihtiyacı vardı. Diğerleri için, Kahului otelleri 16 km’den daha yakındır.


Sabahları George bize bacalao salatası limu koho deniz yosunu ve beyaz yumrulu shama kuşları mangoların arasında çırpınırken ti yapraklarına sarılmış pastellerle besledi. Bir gitar çıkardı ve bize Hawaii nimetlerini öğretti. “Aloha aslında ‘nefes dolu’ anlamına geliyor” dedi, biz e-bisikletçiler için uygun bir kelime.

Havaalanına giden son 12 mil tamamen yokuş aşağıydı. Yağmur sularıyla ağlayarak kaya duvarlar boyunca ilerledik ve uzak dalgaların manzaralarını geçerek süzüldük. Yol genişledi. Orta şerit geri döndü. McDonald’s. Kutudaki Jack. Trafik. Uyumsuzluk o kadar yüksekti ki dönmeye direnmek zordu.

Ama direndik ve Kahului’de bisikletleri iade ettik ve bisiklet kıyafetlerimizi değiştirdik. John ve ben kırmızı gözlerimizi kontrol ettik ve mai tais ile kutladık. O kadar yorgundum ki, kalkıştan önce uyuyakaldım ama anakarada pillerim tam şarjlı olarak uyandım.

EĞER GİDERSEN

Bisiklet nasıl alınır:
RideSmartMaui e-bisiklet kiralar ve haritalar ve sürüş önerileri sunar. Expeditions Lanai feribotu yalnızca sınırlı sayıda bisiklete izin verir, bu nedenle önceden arayın. West Maui Loop’un muhteşem kuzeydoğu kısmı, Lahaina veya Kahului’den bir günlük geziyle keşfedilebilir, ancak pil ömrünü yönetmek çok önemlidir. Tüm döngüyü sürmek için yedek bir pile veya yeniden şarj etmek için bir yer bulmanız gerekir.

Nerede kalınır: Kapalua ve Kahului arasında konaklama yeri yoktur. Kalmak için en iyi yer, tarihi ve atmosferi için Lahaina’daki Pioneer Inn’dir. Plajlar için kuzeye Kaanapali veya Kapalua’ya gidin. Oda fiyatlarına genellikle faturaya yaklaşık yüzde 25 ekleyebilecek vergi ve ücretler dahil değildir. 56 odalı Kaanapali Ocean Inn, yaklaşık 300 $ ‘dan başlayan konforlu sahil odaları sunmaktadır. Kapalua’da, Napili Körfezi’ndeki 44 odalı Mauian, 280 dolardan başlayan odalara sahiptir. Olowalu’daki Camp Olowalu’da kamp yapabilir veya 145 $ karşılığında iki kişilik bir “tentalow” – safari tarzı bir çadır – kiralayabilirsiniz. Lahaina ve Kapalua arasında, tatil kiralamaları gecelik yaklaşık 200 dolardan başlıyor; birçoğu en az konaklama gerektirir. Lojistiği başka birine bırakmayı tercih ederseniz, Adventure Cycling, Moloka’i, Lanai ve Maui’de 6.500 $ karşılığında 12 günlük hanlar arası geziler sunuyor.

Dış dergisinin muhabiri Tim Neville (@tim_neville), macera seyahati hakkında sık sık yazıyor.


New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın Değişen Bir Dünya için 52 Yer 2022 için.
 
Üst