Erken okul terkleriyle mücadele için Leonardo ve School4Life 2.0

VividLol

New member
School4Life 2.02021-2023 baskısını yakın zamanda tamamlayan İtalya’daki ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik iki yıllık bir projedir. ELİS, risk altındaki öğrencilere odaklanarak eğitim girişimlerini desteklemek için kamu ve özel kuruluşlarla birlikte çalışan kar amacı gütmeyen bir dernek. Bu girişim, İtalya’da şu anda %13,1 olan ve Avrupa Birliği’nin 2020 hedefi olan %10’dan önemli ölçüde yüksek olan erken okul terkiyle mücadele etmeyi amaçlıyor.

Leonardo, uzmanlığını okullara, öğrencilere ve öğretmenlere sunarak 11 ortak şirketle birlikte bu meydan okuma ve fırsatta yer aldı.

“Eylemler ve duygulardan oluşan bir yolculuk” nasıl olur? Daniela GhezziLeonardo’nun Gelişmekte Olan Teknolojiler Projeleri Ofisi ve Hibeler Başkanı, verdiği Cenova’daki ‘Vallescrivia’ Teknik Enstitüsünde bir Rol Model olarak deneyimlerini özetledi. ilham verici konuşmalar. “Bu öğrencilerde, küçük de olsa, onları gelecekteki zorluklarla ellerinden geldiğince yüzleşmeye hazırlayarak bir fark yarattığımı bilmek, bende güven ve pozitif enerjiyle dolduruyor ve rolüme daha da büyük bir güçle devam etmem için bana itici güç veriyor. kararlılık.”

Daniela bunlardan biri 18 şirket uzmanı (beş Rol Model, altı Mentor ve yedi Usta Mentor’dan oluşan) bu oryantasyon ve eğitim kursunda genç katılımcılara eşlik etti. Son baskıda, bu birbirine sıkı sıkıya bağlı ve motive olmuş ekip bir araya geldi 985 öğrenci itibaren Yedi liseler (IT Teknik Enstitüleri, Elektroteknik, Mekanik, Uçak Uçuşu ve Taşımacılığı) ve dört ortaokul okulu erken bırakma riskinin en yüksek olduğu bölgelerde: Friuli-Venezia Giulia, Lombardy, Liguria, Campania ve Apulia.

Motivasyon ve oryantasyon toplantıları, eğitim faaliyetleri didaktik-deneysel bir yaklaşıma dayalı ve Leonardo’ya ziyaretler Fusaro (NA), Ronchi dei Legionari (GO) ve La Spezia’daki (SP) tesisler öğrencilerin yeteneklerinin farkına varmalarını sağlayarak geleceğin mesleklerine ve becerilerine daha büyük bir bağlılıkla bakmalarını sağladı. Bu aynı zamanda, toplantılar sırasında katılımcılarla birlikte aşağıdaki gibi güncel konuları incelerken çalışan Leonardo’nun insanlarının katkıları ve doğrudan deneyimleri sayesinde oldu. yapay zeka Ve dijital teknolojiler.

Bu nesiller arası alışveriş, vurgulandığı gibi, karşılıklı olarak zenginleştiriciydi. Francis Esposito, Leonardo’da Program Yönetimi – Üretim ve Program Yönetimi Optimizasyonu Başkanı ve Napoli’deki Istituto Tecnico Industriale Enrico Fermi’de ‘Master Mentor’. “School4Life, ulusal ortalamanın üzerinde okul terki vakalarının daha yüksek olduğu bir bölgede öğrencilere rehberlik ederek topluluğumuza yardımcı olmanın verdiği tatminin yanı sıra, Z Kuşağı ile yakından tanışmamı, böylece yeni iletişim yaklaşımlarını deneyimlememi ve her dönüm noktasını yaşamamı sağladı. farkı büyüme için bir fırsata dönüştürüyor.”

gibi rekabet için fırsatlar sıkıntısı yaşanmadı. yaratma, öğrencilerin, Leonardo’nun görevi olan Mars’ta bir Uzay üssü tasarlamak da dahil olmak üzere katılımcı şirketler tarafından belirlenen zorluklara cevap verdiği yaratıcı bir maraton. Kazanan, modelini School4Life’ta tanıtan Napoli’den Istituto Tecnico Industriale Polo Fermi-Gadda oldu. Kapanış Kutlaması 6 Haziran’da

Bu sayı, 143 okul, 14.471 öğrenciler ve 345 toplam iş uzmanları 1.109 toplantılar Ve 3.000 saat aktivite. School4Life 2.0’ı 2023-2025 için belirlenen bir sonraki sürüme taşıyan büyük bir başarı.

Leonardo bir kez daha projeye aktif olarak dahil olacak ve İtalya’nın eğitim sisteminin genç nesilleri geleceğe yolculuklarında desteklemesine yardımcı olacak.
 
Üst