Oyun motoru üreticisi Unity, geliştiricilerin visionOS için gerçek zamanlı 3D içerik oluşturmasına izin verecek bir beta programı başlattı. Bu, Unity geliştiricilerine mevcut oyunları ve uygulamaları Apple’ın ilk uzay bilgisayarı Vision Pro’ya dağıtmak veya taşımak için kolay bir yol sağlar.Apple ve Unity yakın işbirliği içinde çalıştıklarını söylüyor. Bu, her iki şirketin de Unity VR uygulamalarının visionOS için nasıl hazırlanabileceğini gösteren ortak bir geliştirici oturumu yayınladığı Haziran ayında Apple’ın WWDC geliştirici konferansında zaten belliydi.
Duyuru
Apple’ın kendisi sadece birkaç hafta önce, ilgili tarafların Apple’ın ilk karma gerçeklik kulaklığı için uygulamalar geliştirmek üzere kullanabilecekleri visionOS için yazılım geliştirme kitini piyasaya sürdü. Vision Pro’nun 2024’ün başlarında ABD’de piyasaya sürülmesi planlanıyor. Avrupa’ya ne zaman geleceği henüz belli değil. Bununla birlikte, ilgili tarafları gözlük geliştirme konusuna alıştırmak için Almanya’da geliştirme atölyeleri de planlanmaktadır.
Yerel uygulamalarla aynı
Unity’ye göre Unity PolySpatial ile oluşturulan uygulamalar, visionOS’taki diğer yerel uygulamalar gibi görünmelidir. Bu, Unity’nin yeni PolySpatial teknolojisi ile Apple’ın RealityKit’i tarafından desteklenen uygulama oluşturmanın birleştirilmesiyle mümkün olmuştur. Örneğin, Apple’ın kendisi de iPad uygulamalarının visionOS’ta kullanılmasına izin verir. Ancak, görsel olarak bu uygulamalar, doğrudan visionOS için tasarlanmış uygulamalardan biraz farklıdır.
Unity, Vision Pro’nun Haziran ayında piyasaya sürüldüğünde gösterildiği gibi, geliştirme araçlarına görsel ve manuel kontrol desteği de ekledi. Apple’ın Vision Products Group başkan yardımcısı Mike Rockwell’e göre Unity tabanlı uygulamalar ve oyunlar, düz geçiş ve yüksek çözünürlüklü işleme gibi visionOS özelliklerinden de yararlanabilir.
Apple daha fazla içeriğe ateş açtı
Apple için Unity ile çalışmak, bugün zaten 3B içerikle uğraşan daha büyük bir geliştirici topluluğuna hızla ulaşmak için bir fırsat. Geliştiriciler ise alıştıkları araçları kullanabilir ve Apple’ın araçlarıyla sıfırdan uğraşmak zorunda kalmazlar.
Duyuru
Betaya kaydolmak isteyen geliştiriciler bunu www.unity.com/spatial adresinden yapabilirler.
(mki)
Haberin Sonu
Duyuru
Apple’ın kendisi sadece birkaç hafta önce, ilgili tarafların Apple’ın ilk karma gerçeklik kulaklığı için uygulamalar geliştirmek üzere kullanabilecekleri visionOS için yazılım geliştirme kitini piyasaya sürdü. Vision Pro’nun 2024’ün başlarında ABD’de piyasaya sürülmesi planlanıyor. Avrupa’ya ne zaman geleceği henüz belli değil. Bununla birlikte, ilgili tarafları gözlük geliştirme konusuna alıştırmak için Almanya’da geliştirme atölyeleri de planlanmaktadır.
Yerel uygulamalarla aynı
Unity’ye göre Unity PolySpatial ile oluşturulan uygulamalar, visionOS’taki diğer yerel uygulamalar gibi görünmelidir. Bu, Unity’nin yeni PolySpatial teknolojisi ile Apple’ın RealityKit’i tarafından desteklenen uygulama oluşturmanın birleştirilmesiyle mümkün olmuştur. Örneğin, Apple’ın kendisi de iPad uygulamalarının visionOS’ta kullanılmasına izin verir. Ancak, görsel olarak bu uygulamalar, doğrudan visionOS için tasarlanmış uygulamalardan biraz farklıdır.
Unity, Vision Pro’nun Haziran ayında piyasaya sürüldüğünde gösterildiği gibi, geliştirme araçlarına görsel ve manuel kontrol desteği de ekledi. Apple’ın Vision Products Group başkan yardımcısı Mike Rockwell’e göre Unity tabanlı uygulamalar ve oyunlar, düz geçiş ve yüksek çözünürlüklü işleme gibi visionOS özelliklerinden de yararlanabilir.
Apple daha fazla içeriğe ateş açtı
Apple için Unity ile çalışmak, bugün zaten 3B içerikle uğraşan daha büyük bir geliştirici topluluğuna hızla ulaşmak için bir fırsat. Geliştiriciler ise alıştıkları araçları kullanabilir ve Apple’ın araçlarıyla sıfırdan uğraşmak zorunda kalmazlar.
Duyuru
Betaya kaydolmak isteyen geliştiriciler bunu www.unity.com/spatial adresinden yapabilirler.
(mki)
Haberin Sonu