ChatGPT, otomatikleştirilmiş rapor oluşturma veya kaynak kodu da dahil olmak üzere birçok yerde verimlilikte önemli artışlar sağlamaya hazırdır. Üretilen metinlerin bazen hatalı veya sorunlu olduğuna şüphe yok. Nasıl başa çıkılır bununla? ChatGPT ile ilgili korkular haklı mı? Kuşkusuz, kullanıcıların her şeyden önce – tüm teknolojilerde olduğu gibi – kullanımlarını eleştirel bir şekilde sorgulaması gerekir.
(Resim:
Almanya Federal Meclisi
)
prof. Dr. Patrick Glauner, TH Deggendorf’ta yapay zeka profesörüdür ve bir uzman olarak, yapay zekadan kaynaklanan siyasi ve yasal konularda Almanya, Fransa ve Lüksemburg parlamentolarına danışmanlık yapmıştır.
AB’de yapay zekanın yasal kullanımına rehberlik etmeyi amaçlayan Yapay Zeka Yasası hakkında Nisan 2021’den bu yana AB çapında istişareler devam ediyor. Yakın zamanda sızan bir taslakta, sözde “yüksek riskli uygulamalar” listesi, metin üreten yapay zekaları içerecek şekilde genişletildi: Oluşturulan metin, gerçek insan yapımı metinle karıştırılabiliyorsa, yapay zeka artık yüksek olarak kabul ediliyor. -riskli uygulama. Bu, yalnızca oluşturulan metnin insanlar tarafından kontrol edilmesi ve bundan yasal olarak bir kişi veya kuruluşun sorumlu olması durumunda geçerli değildir.
Başlangıçta, ChatGPT’de genel bir yasaklama tehdidi yoktur. Bununla birlikte, eğitim veri kalitesi, kalite raporlaması ve uygunluk değerlendirmeleri gibi yalnızca gevşek bir şekilde sınırlandırılan ve küresel olarak açıklanan yüksek riskli uygulamalar için bir dizi gereklilik vardır. Bu gereksinimler ya çok külfetlidir ya da teknik açıdan kısmen mümkün değildir. Sonuçta, bu, birçok yüksek riskli uygulamanın yasaklanmasına etkili bir şekilde yol açar. Bu, örneğin artık AB’de kullanılamayan ChatGPT’yi de etkiler.
Yapay zeka (henüz) bir “süper zeka” değildir
ChatGPT’nin nasıl çalıştığı yeterince sık vurgulanamaz: ChatGPT, (muhtemelen yanlış) verilerden kelime dizilerinin olasılık dağılımını öğrenir. ChatGPT, daha önce oluşturulan sözcüklere dayanarak en olası sonraki sözcüğü tahmin eder. Artık değil. Yani şu anda kaçak bir “süper zeka” değil.
Çok gevşek yazılmış ve 100 sayfadan fazla abartılmış AI Yasası, AB’de birçok AI yeniliğini imkansız kılıyor. Bu, gereksinimleri karşılamak için kaynak eksikliği nedeniyle özellikle KOBİ’leri ve yeni kurulan işletmeleri etkileyecektir. Ancak denetim firmaları ve hukuk firmaları için yeni ve büyük bir iş modeli ortaya çıkıyor. Wirecard usulü vasiyetnameler de muhtemelen düzenli olarak dağıtılacaktır.
AI’nın gelişimi durdurulmayacak, ancak AB geride kalacak
Yapay zekayı yapay zeka yasası yoluyla yatay ve pratik olmayan bir şekilde düzenlemek yerine, kullanım durumlarına ve alanlarına ilişkin mevcut dikey düzenlemeler uygulamadan bağımsız olarak uyarlanmalı veya genişletilmelidir. Bu yaklaşım, yasa dışı içerik ve eylemlerle başa çıkmak için de uygulanabilir.
AI Yasası, küresel AI gelişimini yavaşlatmayacak, ancak değeri ABD veya Çin’e kaydıracak; Avrupa teknolojiye daha da bağımlı hale gelecek. AB nihayet yapay zekayı büyük bir fırsat olarak görmeli ve yapay zekanın değişimini ve daha da geliştirilmesini şekillendirmeye aktif olarak katkıda bulunmalıdır. Aksi takdirde ileri teknoloji bir yerden bir endüstri müzesine dönüşecektir. Özellikle araştırma, geliştirme, eğitim ve eğitime ilişkin daha iyi verilerin oluşturulması güçlendirilmelidir.
(jvo)
Haberin Sonu

(Resim:
Almanya Federal Meclisi
)
prof. Dr. Patrick Glauner, TH Deggendorf’ta yapay zeka profesörüdür ve bir uzman olarak, yapay zekadan kaynaklanan siyasi ve yasal konularda Almanya, Fransa ve Lüksemburg parlamentolarına danışmanlık yapmıştır.
AB’de yapay zekanın yasal kullanımına rehberlik etmeyi amaçlayan Yapay Zeka Yasası hakkında Nisan 2021’den bu yana AB çapında istişareler devam ediyor. Yakın zamanda sızan bir taslakta, sözde “yüksek riskli uygulamalar” listesi, metin üreten yapay zekaları içerecek şekilde genişletildi: Oluşturulan metin, gerçek insan yapımı metinle karıştırılabiliyorsa, yapay zeka artık yüksek olarak kabul ediliyor. -riskli uygulama. Bu, yalnızca oluşturulan metnin insanlar tarafından kontrol edilmesi ve bundan yasal olarak bir kişi veya kuruluşun sorumlu olması durumunda geçerli değildir.
Başlangıçta, ChatGPT’de genel bir yasaklama tehdidi yoktur. Bununla birlikte, eğitim veri kalitesi, kalite raporlaması ve uygunluk değerlendirmeleri gibi yalnızca gevşek bir şekilde sınırlandırılan ve küresel olarak açıklanan yüksek riskli uygulamalar için bir dizi gereklilik vardır. Bu gereksinimler ya çok külfetlidir ya da teknik açıdan kısmen mümkün değildir. Sonuçta, bu, birçok yüksek riskli uygulamanın yasaklanmasına etkili bir şekilde yol açar. Bu, örneğin artık AB’de kullanılamayan ChatGPT’yi de etkiler.
Yapay zeka (henüz) bir “süper zeka” değildir
ChatGPT’nin nasıl çalıştığı yeterince sık vurgulanamaz: ChatGPT, (muhtemelen yanlış) verilerden kelime dizilerinin olasılık dağılımını öğrenir. ChatGPT, daha önce oluşturulan sözcüklere dayanarak en olası sonraki sözcüğü tahmin eder. Artık değil. Yani şu anda kaçak bir “süper zeka” değil.
Çok gevşek yazılmış ve 100 sayfadan fazla abartılmış AI Yasası, AB’de birçok AI yeniliğini imkansız kılıyor. Bu, gereksinimleri karşılamak için kaynak eksikliği nedeniyle özellikle KOBİ’leri ve yeni kurulan işletmeleri etkileyecektir. Ancak denetim firmaları ve hukuk firmaları için yeni ve büyük bir iş modeli ortaya çıkıyor. Wirecard usulü vasiyetnameler de muhtemelen düzenli olarak dağıtılacaktır.
AI’nın gelişimi durdurulmayacak, ancak AB geride kalacak
Yapay zekayı yapay zeka yasası yoluyla yatay ve pratik olmayan bir şekilde düzenlemek yerine, kullanım durumlarına ve alanlarına ilişkin mevcut dikey düzenlemeler uygulamadan bağımsız olarak uyarlanmalı veya genişletilmelidir. Bu yaklaşım, yasa dışı içerik ve eylemlerle başa çıkmak için de uygulanabilir.
AI Yasası, küresel AI gelişimini yavaşlatmayacak, ancak değeri ABD veya Çin’e kaydıracak; Avrupa teknolojiye daha da bağımlı hale gelecek. AB nihayet yapay zekayı büyük bir fırsat olarak görmeli ve yapay zekanın değişimini ve daha da geliştirilmesini şekillendirmeye aktif olarak katkıda bulunmalıdır. Aksi takdirde ileri teknoloji bir yerden bir endüstri müzesine dönüşecektir. Özellikle araştırma, geliştirme, eğitim ve eğitime ilişkin daha iyi verilerin oluşturulması güçlendirilmelidir.


(jvo)
Haberin Sonu